Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sy en pojke i läppen

Skrivet av Snotra m Martin
med lokalbedövning men utan lugnande?

Tycker ni det är rätt? Jag och min man fick hålla i samt en sjuksyster när läkaren sydde de två stygn som behövdes. Jag vet inte om det var rätt gjort, tänk om han blir rädd hela livet. Han var skräckslagen men det gick över så snart vi kom därifrån, men hur blir det nästa gång vi ska till doktorn? Det här hände några dar före jul på Astrid Lindgrens sjukhus i Södertälje. Jag funderar på att ringa dem och fråga varför de gjorde så, nu när jag har hämtat mig själv från upplevelsen. Kanske finns det nån anledning?
Svar på tråden: Sy en pojke i läppen

Min dotter...

Skrivet av  Nickis@
....fick lugnande på Ks, men det hjälpte inte, utan vi var 4st som fick tvångshålla henne, det var väldigt dramatiskt men det gick fort över sen. Hon leker nu gärna att dockorna skall gå tíll doktorn osv. Min dotter har aldrig varit eller är rädd för läkare eller sjuksköterskor, utan det var mer att hon var arg för att vi var tvugna atthålla henne.
 

Jag

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
Hade aldrig gått med på att någon skulle sy Ronja utan bedövning! Har aldrig hört det förut, jag tycker att du defenetivt ska ringa och prata med dom.
 

Men...

Skrivet av  Nickis@
..han fick bedövning, det var lugnande hon var ute efter.
 

*S*

Skrivet av  Bumbi m. Ronja o myran bf 14/2
Jaha, de va så det stod *S*, ja de va ju tur det. Skyller på trötthet.
 

*ler*!

Skrivet av  Nickis@
 

Artiklar från Familjeliv