Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fantastiska ungar!!

Skrivet av vanjas pappa
Vår lilla tös sjunger nu hälften (lite spritt mellan orden) av Stockholm i mitt hjärta med nästan rätt melodi och hon är inte ens 2 och ett halvt.

Är jag äckligt subjektiv eller är hon inte otrolig?

Svar på tråden: Fantastiska ungar!!

Härligt! :-)

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Juni sjunger också så där, klämmer i med de ord hon kan och utelämar några här och där. *s*

Det låter så underbart! Visst tycker man att de är fantastiska när de sjunger så fint redan?!

Jag tränade urmycket på julsångerna med Juni, nu sjunger hon dem själv. :-)

Tyvärr var vi sjuka alla på lucia och missade luciatåget! :-(

Jag var sååå besviken, hade sett fram emot det jättemycket. Fast vi sjunger mycket hemma istället då. :-)
 

Ja, du är äckligt subjektiv...

Skrivet av  Gafsan m. Axel & Kalle
...jag skulle vilja påstå att min Kalle är MYCKET duktigare och gulligare... och jag är heeeelt objektiv... *asg*

Nej, skämt åsido så låter det som om din lilla tjej är rejält musikaliskt, mina barn är inte lika tonsäkra :-)

Fast det är ändå väldigt gulligt när de sjunger, fast inte så många av tonerna blir rätt! Helst när de sjunger små egenkomponerade sånger, som när Kalle gick omkring och sjöng: "En liten äppelbit, en liten äppelbit... Min sjunger om en liten äppelbit...." (gissa vilken som är hans favoritfrukt :-)
 

Låt tips

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Vad gulligt! Här är det mycket "Min lilla ponny häääst!" just nu.

Har du hört den där "Äppelmelodi" Jag kan den inte riktigt, men den går nått i stil med:

Om du har ett äpple
vill du dela det med mig?
I en äppelmelodi
Eller vill du ha ditt goda äpple för dig själv
Men inte få nån melodi?

*minns inte mer, bara slutet:
Eller tar du hela själv? Va?!
*s*

Tänkte på Kalle, den vore nått för honom. :-)
 

Fortsättningen...(och en fråga till dig Cecilia)

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Om du har ett äpple
vill du dela det med mig?
I en äppelmelodi
Eller vill du ha ditt goda äpple för dig själv
Men inte få nån melodi?
Dela med sig, eller snåla?
En vanlig fråga får man tåla
Om du har ett äpple vill du dela det med mig?
Eller tar du hela själv? Va?!

Jag gillar den skarpt, Mora Träsk rules:-)

 

Oupps skickade utan fråga...

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
Så den kommer här!

Jo, jag undrar, har inte du en Ergo? Hur tycker du att den funkar nu på vintern, med alla kläder? Funkar det bra att bära Juni? Valdemar är ju ung lika gammal, han väger ca 13 kg så det borde väl gå bra...men funkar den även för långa stunder för så pass "stora" barn?

 

Vet inte

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Tack för sångtexten! Den är ju så bra :-)

Hmm, jo vi har en Ergo, men det är främst min sambos. Han är ingen sjalmänniska. ;-)

Juni vägde 12,5 sist vi vägde henne och han bar henne en del i den i somras, ganska länge. En timme eller två i alla fall. Men han tyckte inte att det var superbekvämt egentligen, den satt nog sämre på hans rygg eftersom han är lång. Hon hamnar mycket längre ned än hon gör på mig, som är 165, han är 188.

Den är ju enkel att få på, men bärkomforten med en sjal blir kanske bättre? Eller också inte, för Ergon sitter klämmer inte på magen, avbärarbältet är väldigt bra.

Nej, jg vet faktiskt inte. Jag har inte burit så mycket på ryggen alls. Vi köpte Ergon när jag var gravid, och då var det bara Johan som bär. Och sen Tindra föddes har jag bara burit henne och Juni åker vagn. I går testade jag Ergon till Tindra för första gången faktiskt! Det gick rätt bra att ha henne på ryggen när jag fick hjälp att sätta i henne. Men ingen av oss har haft den ute med vinterkläder, vare sig med Tindra eller Juni. Fast jag tror att Tessie och Venus brukar ha Ergo på vintern, du kanske ska fråga dem?

Hoppas allt är bra med dig för övrigt. Gott nytt år!
 

Aha men då...

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02
så tar jag och frågar dem samma, det är ju alltid bra att veta lite hur andra tycker att det funkar.

Men tack för ditt svar!

Annars är det helt ok, vi hade en toppenjul- och nyår, så jag har laddat batterierna lite grand inför det nya året.

Vi hörs!
 

Kul =)

Skrivet av  Annika m Rebecka & Lukas
Rebecka sjunger också mycket och gärna, men "Stockholm i mitt hjärta" har hon nog aldrig ens hört *S*
 

Hon ÄR otrolig!!

Skrivet av  Maria m Noah 02 o Kaleb 00 + bf 31/12
Noah försöker sjunga lite barnvisor, men det är inte mycket av vare sig text eller melodi..så jag är allt impad av din tös!
 

Artiklar från Familjeliv