Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stormigt inlägg

Skrivet av Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
Ja själva inlägget blir väl inte så stormigt kanske men hu så det blåser här nere på västgötaslätten nu!!
Vår hammock dundrade in i huset och jag trodde att vi skulle få sova på bar backe i natt :-O
Men det smällde värre än det var.

Hursomhelst, jag ville bara skriva av mig om hur glad jag är över att min älskling äääntligen börjat visa sin kärlek till oss.
Ända sen hon var 5-6 mån har hon varit väldigt självständig, kan absolut inte sova med oss - vi får inte ens vara i samma rum, bara säga god natt och gå.
Kommer aldrig och sätter sig i knät, vill aldrig pussas & kramas och aldrig bara mysa.
kanske är det en "mognadssak" eller så har hon lärt sig av sin lillebror(?).
Lukas kom och slog oss mer eller mindre med häpnad.
Han är tvärtom. Pussas & kramas i massor och vill gärna sitta & mysa och sova med oss.
Och nu, eller sen ett par månader tillbaka, har Rebecka ändrat sig lite.
Nu kan hon komma och vilja sitta & gosa/kramas. Ibland har vi riktiga pusskalas och enstaka gånger har hon till och med utbrustit "mamma jag älskar dig"(hon har t.o.m. blivit riktigt mammig)
Och jag faller ju som en fura så klart :)
Det roliga är att allt och alla får ta del av Rebeckas nya gosiga image.
Katten Felicia som tidigare fått utstå både slag & sparkar får nu enormt mycket pussar, smek & kramar av vår lilla fröken.
Även elvispen fick ta del av kakan i veckan :)
Jag hade vispat grädde till Lukas födelsedagstårta och Rebecka, som ju är lite rädd för låtande apparater, stod och studerade elvispen noga då den tystnat.
"Mamma, jag kramar den" sa hon och böjde sig fram & kramade elvispen.
"Mamma, jag pussar den" sa hon och jag densamma en blöt puss.
"Mamma jag ääälskar den" sa hon sen och log lyckligt.
Och jag? Jo jag kan inte låta bli att fälla en lyckotår över att min så stundtals enerverande dotter som misshandlar lillebror, mig och de flesta av sina kamrater faktiskt är den absolut goaste, finaste lilla tjejen på hela jorden.
Svar på tråden: Stormigt inlägg

Ja, det har skallrat..

Skrivet av  Inger m Felix & Sofia
..rejält i fönstren här i Stockholm också inatt, vaknade av det och jag är inte lättväckt när det gäller åska och sånt.

Kul att Rebecka börjar bli kramig och gosig, här har Sofia alltid varit en liten gosig tjej, hon bedyrar sin kärlek till allt: Jag älskar min mamma/pappa/Felix/docka/nalle etc..
Sen har hon blivit lite mer pappig vilket är bra, hon har varit så bunden till mej innan. Felix däremot har alltid varit pappas kille från födseln och nu börjar han bli mer mammig och "släppa" lillesyrran till pappa, de bråkar dock som bara den här just nu och det är lite jobbigt.
 

Usch ja *ryser*

Skrivet av  Gafsan m. Axel & Kalle
Min lillebror pluggar och bor just nu i Göteborg och vår mamma ringde honom när hon hörde radions varningar om oväder i trakten. Han var och hälsade på hos en kompis och mamma övertalade honom att övernatta där. När sen brorsan kom hem dagen efter hade flera stora tunga takplåtar brutit loss av stormen och blåst ner från taket på huset där han bor! Tänk om han hade åkt hem den kvällen, då vet man ju inte hur det hade gått :-(

Det låter jättehärligt med Rebeckas kärleksförklaringar - och så klart att elvispen ska ha sin beskärda del *s*
 

Artiklar från Familjeliv