Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måndag i Stocholm...

Skrivet av Nilla
Nån som vet vad man kan göra en regnig måndag i Sthlm, med en 1½åring och en 4åring? Tekniska museet, Nordiska museet kan vi, Skansen går bort pga vädret och de andra museerna är ju stängda måndagar. Är ensam med barnen så det får vara nåt man kan göra tillsammans eller när lillan sover middag.
Svar på tråden: Måndag i Stocholm...

Man kan göra massor när det regnar!

Skrivet av  Lena_O
Jag skaffade bra regnkläder till mig själv, och sedan gav vi oss ut i skogen på höstkanten. Det är så mycket härliga dofter, och det regnar mindre bland träden som skyddar automatiskt.

För oftast tycker ju så små barn bäst om att leka och kladda, och vädret är ju perfekt för det nu!

Men om du hellre vill vara inomhus, så är väl ett biblioteks barnavdelning trevligt. Där kan man lyssna på band och titta i böcker.

Annars kan ni alltid åka till Arlanda och titta på planen som lyfter och landar. Där finns en restaurang med utsikt över planen som har en liten lekhörna. Dom serverar också "barnportioner", om det inte har ändrats de senaste åren. Då får man också se lite flygpersonal och spännande resande människor.

Det finns ju annars inomhusbad som är öppna. Då kan ni bada, basta och kanske äta något på plats. Bad finns ju i alla prislägen och lite överallt runt Stockholm.

Fler idéer jag kommer på är annars bara ute i geggan och plasket... Ser mig själv dra på mig gummistövlarna och hoppa i pölarna med döttrarna! :D
 

Bra tips om Arlanda!!

Skrivet av  A-K
Tack för det!
Mvh//
 

Artiklar från Familjeliv