Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag önskar också tips om badhus i Stockholm!!!

Skrivet av Soja
Som har bra bassäng för barn (1,5 år). Vi bor på Söder men är det bra så kan vi åka. Jag tycker inte att Eriksdalsbadet är jättebra för små barn så hellre något annat tips!
Tack på förhand!
Svar på tråden: Jag önskar också tips om badhus i Stockholm!!!

Plaskdamm eller "undervisningsbassäng"

Skrivet av  Ullen61
De flesta bad har plaskdamm för de allra minsta och undervisningsbassäng, ca 70-90 cm djup. Just för 1,5-åringar kanske det därför är svårt att hitta ett bad som är exakt. Men för oss fungerade både Forsgrenska (vid Medborgarplatsen), Liljeholmsbadet (då med simring på barnet) och Västertorpsbadet bra när barnen var i den åldern. Även du kan kolla idrottsförvaltningens hemsida (www.stockholm.se), för många bad finns där även bilder, m.m.
 

Jag har

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
hört att Farsta ska ha småbarnsanpassat ons-tors
 

Badkompaniet

Skrivet av  Camilla m David o Sofia
vid Gullmarsplan. Där har jag gått med båda mina barn sedan de var bebisar. Den äldsta är nu 6 år och går på simskola där. Varmt och skönt i vattnet är det också. Rekomenderas varmt. Läse mer på:

www.badkompaniet.se
 

Är det en vanlig

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
simhall, där man kan komma och gå? Inte bara kursverksamhet, alltså?
 

Ja och nej

Skrivet av  Camilla
Du måste gå en kurs. Sedan har du tillgång till familjebadet där du kan komma och gå som du vill till yngsta barnet fyller 4 år
 

Ok tack!

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
 

Korrigerar mig själv

Skrivet av  Camilla
Var inne på deras hemsida och såg att familjebadet är öppet för alla som gått någon form av kurs tills yngsta barnet fyller 6. Ytterligare två års frist alltså innan man tvingas ut i de kalla badhusen :-)
 

6 år!!!

Skrivet av  LottaJ
Nu har de ändrat så att man får familjebada på Badkompaniet tills yngsta barnet är 6 år, det är nytt för i år tror jag.
 

Äventyrsbad för småttingar...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...(0-7 år) finns det i Sollentuna simhall. Det är lite varmare vatten och ca 30 cm djupt i den poolen. Sedan finns det också en undervisningspool som är ca 1,5 m på djupaste änden.
Tyvärr är äventyrsbadet stängt de närmaste veckorna för reparation (man ska visst lägga om bottnen), men min son på 3 år och min dotter på snart 1,5 år tycker att den är jätteskoj, och dessutom är det ju så pass grunt att man inte måste hålla i båda två hela tiden som man måste göra i den djupare poolen.
Kika på http://www.sollentunasimhall.com/ för mer info, det finns även bilder på äventyrsbadet där.
 

Artiklar från Familjeliv