Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min son vill börja på Motor-cross, han är 8 år

Skrivet av Maria
Är det någon här som vet något om detta? Hur dyrt det är? Var det ligger? Vi bor i Stockholm, närförort.

Om man som förälder måste vara med osv.
Tacksam för tips.
Svar på tråden: Min son vill börja på Motor-cross, han är 8 år

Ett kusinbarn var 4 år

Skrivet av  Lady
när han började med motorcross för 10 år sedan. Som jag förstod av föräldrarnas prat så var det ganska dyrt då det krävdes ofta byte av motorcrossar.
Och en hel del verkstadsarbete. Nu är pappan i den familjen väldigt motorkunnig och har tillgång till verkstad så de tjänade en del pengar där.
Sedan är det en hel del tävlingar och runtåkande med crossen, övernattningsbehov osv. Men ni hade kanske inte tänkt det så allvarligt att han skulle börja tävla.
Bägge föräldrarna engagerade sig i detta fallet. Pappan med tävlingarna och mamman med cafét.

Nu känner jag att jag låter mer negativ än vad jag är :). Pojken älskar verkligen sin "hobby" och föräldrarna har fått ett helt nytt socialt nätverk och många nya vänner. Om han vill tävla osv så krävs det nog en hel del från föräldrarna, men skall han bara "öva" så är det väl bara skjuts fram och tillbaka som gäller.

Tyvärr känner jag inte till Stockholmstrakten. Är din kille motorintresserad kommer han förmodligen att älska detta.
 

Artiklar från Familjeliv