Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån som fött "normalt" efter "onormal" födsel?

Skrivet av Marie m Acke +bf31/5
Dum fråga, men jag undrar om någon har fött hemma eller haft snabb förlossning nån annanstans och sedan fött barn senare då det gått långsamt? Det går ju normalt snababre varje gång, men jag upplever inte denna graviditet på långa vägar liknande min förra. Jag lider inte alls av foglossningar eller har problem med öppnad livmodertapp eller dyl. Det känns som att den här gången kanske det går lite långsammare och att jag hinner in till sjukhuset. Jag börjar få kalla fötter nu. Det är mars, 2 månader kvar. Är ju lite skrajsen att föda om jag skulle vara ensam hemma med min 2-årige son.
Svar på tråden: Nån som fött "normalt" efter "onormal" födsel?

Jag har fött

Skrivet av  Hannanon & de 4 barnen + BP 15/9
1 gång efter min bilförlossning..och ska föda ytterligare, om allt går bra i mitten av september:-)

Mina förlossningar har bara gått snabbare & snabbare.
3,an föddes i bilen & 4.an kom ännu snabbare. Fast denna gång hann vi in...

Hur det ska gå denan 5.e gång vet bara gudarna;-)
Än så länge har jag ännu inte börjat att oroa mig.
Kommer bebisen hemma eller i blen igen, så kan jag inte göra så mycket åt det:-)

Dessutom är jag privligerad att en av min akollegor som är BM oxå är min granne, så hon är min jour Bm*S*

Lycka till i maj!!
Kram
 

jag vet att du frågade

Skrivet av  .:Em o tjejligan:.
mej här nedan när jag skrev om typ samma...och frågade hur jag tänkt att göra...
Nu vet jag..jag pratade m min bm om igångsätnoing..så jag blir nog det..tar liksom det säkra före det osäkra...
et skulle ju inte vara världs katastrof om det hände en gång till men....mindre at städa i badrummet..hehehe...så vore det ju trevligt att få bedövning denna gång kankse?
Min dotter som var 1,5 när jag födde hemma SOV hela tiden, då det var på kvällen...fast jag skrek så jag trodde huset skulle rasa...
 

Artiklar från Familjeliv