Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för att ni delat med er!

Skrivet av Tekla
Hej! Jag vill mest bara tacka er som tidigare delat med er av era erfarenheter här. Jag var in och läste som förlossningsförberedelse för några veckor sedan eftersom jag förstått på min barnmorska att hon trodde att det kunde gå snabbt när det väl satte igång. Jag tror att det delvis var tack vare den mentala förberedelsen och era positiva erfarenheter som jag egentligen aldrig blev rädd när värkarna för två veckor sedan idag satte igång med full styrka (från ingen smärta alls) och jag förstod att vi inte kunde sätta oss i bilen utan bad sambon ringa efter ambulans. Att ambulansen inte hann fram innan dottern var ute kändes faktiskt bara bra. Jag kände mig trygg med att de var på väg.

Allt som allt tog det nog 20-25 minuter från första onda. Moderkakan kom på sjukhuset, dottern och jag mådde bara bra (lite omskakad kanske...).
Svar på tråden: Tack för att ni delat med er!

Grattis till dottern!

Skrivet av  .:Em o tjejligan:.
Ja, det är nog bra att vara förberedd på att det kan gå snabbt. Hur som helst kommer ju bebisen ut...var nån stans spelar ju den ingen roll...hihihi...vad skönt att det hela gick bra iaf!
Grattis en än gång!
 

Grattis *imt*

Skrivet av  Moni
grattis
 

Åh, vad roligt, grattis!

Skrivet av  Marie m Acke+bf31/5
Ett stort grattis! Inte så dumt att föda hemma va?! Man slipper alla apparater och folk som ska titta. :)
Varför sa din bm att du skulle vara beredd på snabb förlossning?
Min bm sa sist att jag denna gång ska förbereda mig på att hinna åka in till förlossningen. Och ändå brukar det gå snabbare andra gången...lite förvirrad är jag.
Grattis igen, till din dotter! Vilken iver hon hade att komma ut till er och världen :)
Kramar och lycka till!
 

barnmorskans teori

Skrivet av  Tekla
Tack för gratulationerna! Nä, faktiskt inte så dumt att föda hemma. Det känns helt igenom som en positiv upplevelse, såklart tack vare att allt gick bra och att sambon var hemma och kunde stötta (i viss mån i alla fall - han var rätt skärrad själv) storasyster som är drygt 2½ år.

Min barnmorska är en klok kvinna, tror jag, och hon har känt både vid yttre och vaginal undersökning att barnet låg långt nere. Jag har haft lite sammandragningar under grav. och var inlagd v. 33 och fick kortison för lungmognaden ifall barnet skulle komma redan då. Storasysters födelse gick också ganska snabbt sedan vattnet gått och värkarna började kännas (2 tim 10 min). Jag tror att det är utifrån dessa saker som hon gjorde sin bedömning. Hon har naturligtvis inte gjort ett bergsäkert uttalande, men jag har ändå förstått på henne att hon trodde att det skulle kunna gå snabbt.
 

Grattis till dottern!

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
Kramar och lyckönskningar!! =)
 

Välkommen i gänget;-)

Skrivet av  Hannanon & de 4 barnen + BP 15/9
Och jätte grattis till Er dotter!
Var det mannen som var med & hjälpte till??

Lycka till med Er nya bebis!
 

Grattis!

Skrivet av  Amelie
Visst har man det på känn ibland! Min första förlossning var inte så snabb i och för sig, ca 8 timmar från första värk, men dels hade min mamma sagt att andra förlossningen alltid är snabbast, och hon hann vara på sjukhuset i 5 minuter när min syster föddes, trots att de bodde 5 minuter därifrån. Dels känner jag mig själv! Jag är inte en sån som åker till sjukhuset för litet magknip...

Därför läste jag också på denna sida, samtidigt som jag läste på om kejsarsnitt, och försökte tänka över om jag ville ha morfin tredje natten med supersmärtsamma värkar för att sova, och annat sånt där hemskt som man bör förbereda sig på! Fast störtförlossning lät mycket trevligare, tyckte jag, och så fick jag ju ha det också! ;-)
 

tack alla

Skrivet av  Tekla
Tack för alla gratulationer och lyckönskningar! :-)
 

Artiklar från Familjeliv