Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alla ni som fött oväntat! en liten enkätfråga!

Skrivet av Amelie
Hur har ni stått/legat/suttit och fött egentligen?

Jag hamnade automatiskt på knä och stod och krystade över en stol för att sedan klämma ut ungen stående på alla fyra på golvet, för det var det enda sättet som var bekvämt att stå.

När man ser oväntade förlossningar på TV och filmer ligger de alltid på rygg, och alla frågar mig om jag drog ut barnet själv där jag låg på rygg, för de tar det för givet att jag låg på rygg. Det förvånar mig litet, för jag hade inte legat på rygg på flera månader då. Det läget tyckte jag var en ren plåga som höggravid, så varför skulle jag ha valt att ligga så när barnet skulle ut?

Hur tyckte ni?
Svar på tråden: Alla ni som fött oväntat! en liten enkätfråga!

Jag skulle ju stå och flåsa hela natten...

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
mot mina kuddar i sängen... Ha trodde jag ja!! Så det blev knästående alt. på alla 4 över en liten hög med kuddar i min säng.
 

Båda gångerna i bilen

Skrivet av  ::Hannanon & de 5 barnen::
har jag av naturliga skäl suttit i framsätet:-)
Vi har haft minvan båda ggrna, vi har inget stort baksäte, utan har stolar även bak i bilen..

Och förövrigt har jag suttit upp då de andra 3 fötts oxå:-)
 

båda gångerna på knä

Skrivet av  Elisabeth med fyrabarn
Den första bebisen som kom oväntat hemma stod jag på
knä i hallen bland cementsäcker och kakel som skulle bli ett nytt badrum andra gången stod jag på knä och
höll i diskbänken med en hand.
 

På knä jag med.

Skrivet av  .:Em o tjejligan:.
Stod på knä med blöjhinken o tvättmaskinen som stöd för händer o min make som höll min rygg.
Men dock så nu när jag födde min yngsta nu så hamna jag av nån anledning på rygg/sidan när jag födde. Det gick ju lika snabbt o var det absolut bekvämaste jag kunde hitta på fast jag hade tänkt föda på knä igen.
 

Låg på en massa kuddar halvliggande

Skrivet av  ¤ Elizabeth & prinsessan 22/9 ¤
Jag låg först på rygg men bad Nicke springa och hämta kuddar att lägga så jag kom halvliggande. Hann inte att fundera vilken position jag skulle ha, allting gick så fort. Har för övrigt fött de 3 andra i halvliggandes läge så det var inget fel med det. Låg skönt och bebis var ju ute på två röda sekunder ju;-)
 

På rygg

Skrivet av  Mylla
Jag låg på rygg. Hann inte tänka så mkt det gick så fort. Vaknade av en sammandragning kl 4,02, låg o väntade lite på vad som skulle hända igen eller om jag skulle somna om. När nästa kom efter 10 minuter ringde jag min kompis som skulle följa med in. Bor inte med pappan. När jag pratar med henne känner jag en kraftig krystvärk och känner huvudet på väg ut. Slänger på luren. Får en krystvärk till och hon är ute. Det gick snabbt. Ringer ambulansen och frågar vad jag ska göra. Får rådet att bara ligga still o vänta. Jag skrek väl till när hon kom så mina två andra barn på 13 o 11 år kom inspringande. Dom fick sej en överraskning. När ambulansen kom så kunde dom inte bära båren i min trappa. Vilket resulterade i att jag fick gå ner med lillan i famnen, moderkaka och navelsträng kvar. Åkte till sjukhuset där vi fick stanna i 5 dagar pga att hon hade lite gulsot o fick sola. Så som sgt jag låg på rygg men det har jag gjort med dom andra också fast på sjukhuset. Kram på er alla.
 

Glömde...

Skrivet av  Mylla
Glömde tala om att 04,26 är lillan född. Så det gick nog i rekordfart. Kram igen
 

Artiklar från Familjeliv