Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Prinsessans ankomst

Skrivet av ¤ Elizabeth med prinsessa 22/9 ¤
Tisdagen den 21 september började jag känna sammandragningar
och förvärkar på eftermiddagen. De höll i sig fram mot
23-tiden då det äntligen lugnade ner sig och jag kunde lägga
mig för att sova. Somnade på en röd sekund och sov som en stock
fram till kl.05.15 då jag vaknade av riktigt häftiga värkar,enormt
starka och som kom tätt inpå varandra. Nicke fick väckas och han
ringa till hans mamma som skulle komma och se efter barnen.
Samtidigt försökte jag pallra mig upp ur sängen och ta mig ut ur sovrummet.
Gick inte så bra. Det tryck enormt neråt som om bebisen skulle ut med ens!
Och inte nog med då så hördes en knäpp och vattnet forsade ner efter benen.
Då hade jag bara kommit halvvägs ur sovrummet. Ropade efter Nicke som kom
springande med telefonen i handen. "Vi hinner inte vänta på din mamma, barnet
ska ut nu, och med nu menar jag nu!" En riktigt stark värk kommer och jag blir
tvungen att lägga mig ner på hallgolvet. Beordrar Nicke att ringa efter ambulans
samtidigt som han hämtar kuddar som jag kan gå bakom mig som stöd(ett golv är hårt!)
för jag känner ju att vi inte kommer hinna roffa åt oss grejer och sätta oss i
bilen för färd mot förlossningen. Klockan 05.25 är ambulens "beställd" och Nicke
har fått tag i vägledning genom telefonen. Plötsligt blir värkarna så starka och det
gör ONT! Svärmors bil hörs stanna utanför huset och jag börjar krysta. Nicke räknar
krystningarna till 3 stycken innan ett babyskrik hörs. Kl.05.31 lagom till
ambulansmännen rusat in föds en liten prinsessa. Mörkt hår och mörka ögon. Vackrast
i hela universum. Får upp tösen på mitt bröst och sedan får vi förflytta oss upp på båren.
Svärmor blir lämnade med dem andra 3 barnen som sover trots den stora händelsen hemma i vår hall!
Moderkakan krystar jag fram inne på förlossningen en kvart efter att Liten landat hos oss.
Liten vägdes och mättes unden tiden. Vågen stannade på 2980 gr och måttbandet mätte 48 cm.
Svar på tråden: Prinsessans ankomst

:-)

Skrivet av  ::Hannanon & Lillebror 18/9 + 4 till::
raket kan man kalla henne:-)
Jag fick ju första värken 5 över 4. Och 35 minuter senare var min klimp ute..Dessutom kom dom med väldigt glest. Förutom 10 minuter innan han kom..Då vi satte oss i bilen..

Undrar om man hade värkar i sömnen??
Vad tror du?? Tror du att du hade det?? Fast man inte kände dom, förrens det var försent liksom??
 

Vet inte

Skrivet av  Mylla
Jag har också en sån där liten raket. Vaknade 04,02 av en lättare sammandragning, får nästa efter 10 minuter ganska mkt kraftigare.ringer då efter kompisen som ska åka med in till sjukhuset. När jag pratar med henne känner jag en krystvärk och känner att huvudet är på väg känner en värk till och lillan är ute kl 04,26. Hade varit på toaletten kl 02 ca. Vad som hänt däremellan i sömnen vet jag inte. men jag brukar sova lätt. Så det där med värkar i sömnen, kanske? Borde man inte vaknat då? Kram
 

Nää

Skrivet av  Mini mE o Mini
om man har såkallat "tyst öppnings skede" känner man inte ett skvatt eller bara lite grann...
Jag fick det relativt bevisat nu när jag födde härom veckan då dom koppla mig till ctg och den visade på STARKA värkar o jag inte kände ett skvatt och ändå var jag då öppen ca 6 cm...

Men min förra unge så var jag nog öpen 10 cm och kände heller inget förutom krystvärkar.
 

Mina barn kom

Skrivet av  akki
också snabbt. Men med min sista blev jag igångsatt i förtid för att jag skulle hinna in i tid. Jag har insett att jag känner inte av att jag har värkar förrän jag är öppen ca7-8cm. Bsk kom nämligen in och sa "Titta nu har du ju värkar!" Jag var tvungen att kolla på ctg:n(eller vad den nu heter), och där syntes det ganska kraftiga värkar...
 

Grattis

Skrivet av  Mylla
Ville bara säga Grattis till prinsessan.
 

Grattis :) *imt*

Skrivet av  Sara
..
 

Artiklar från Familjeliv