Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mensvärk?

Skrivet av Nyfiken
Jag har fått för mig att mensvärk är besläktat med sammandragningar. Så jag är lite nyfiken... Ni som har haft ett tyst öppningsskede, brukar ni i vanliga fall ha ont av mens? Har ni haft förvärkar eller sammandragningar tidigare under graviditeten?
Svar på tråden: Mensvärk?

Innan jag började...

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi-97)
med p-piller så var jag "sjuk" en gång i månaden pga mensen, kräktes och hade jätte ont.

Sammandragningar hade jag med båda barnen men inte direkt några förvärkar. Kommer därimot ihåg att en kväll någon dag innan snabbisen kom så tryckte det nedåt något fruktansvärt. Inte så att det gjorde ont utan var mer obehagligt, antar att jag öppnade mig en hel del då.... Men efteråt så kändes det som vanligt.
 

NJa..

Skrivet av  Bella MF-tjejen
Sammandragningarna kan inte jag minnas att det kändes som mensvärk..

Jag hade "tyst" öppningsskede.. hade förvisso mkt sammandragingar o sedan mkt förvärkar innan "de riktiga" kom.. man känner skillnad när man väl fattar. Hade bara 3 var 30:e minut- värkar som INTE gjorde ont innan jag åkte in.. öppen 7.. När jag hade ont så var det när jag krystade.. på 3dje kom hon :-)
 

ps..

Skrivet av  Bella MF-tjejen
mina mensvärkar kan vara olika från måndad till månad... Ibland känner jag inget o ibland måste jag ta tabletter..
 

Nja

Skrivet av  Matilda m. 3
Efter att jag fått första barnet har jag inte haft så ont vid mens.

Däremot hade jag sammandragningar tidigt i senaste graviditeten. Mot slutet hade jag regelbundna sådana som spände en del.
 

Artiklar från Familjeliv