Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hjälp mig....

Skrivet av Bim
hej!
min Melina ska börja ettan om tre veckor. I sommar har någonting hänt med henne. Hon är rädd och orolig och vill bara vara med mamma eller pappa. Hon ville gå på simskola, fick börja där och efter en gång så gråter hon och är orolig i flera timmar inför nästa gång. Hon fick sluta. Idag car hela klassen bjudna på kalas. Alla var där. Melina var orolig i flera dagar inför detta kalas, när vi kommer dit så gråter hon och vill vara hos mamma.....

Hon säger att hon är rädd för killar, att en kille har varit dum mot henne.

Jag vet inte vad jag ska göra. Om hon bara gråter och gråter när det är dags för skolan så funkar det ju inte. Jag får ont i magen som mamma och undrar vad ska jag göra!!! Eller gör jag för stor affär av det hela? Det har aldrig varit något problem innan......hon har alltid varit den med skinn på näsan. Snälla ge mig ett råd!!!!

Kan det ha något att göra med att hennes pappa har varit på sjukhus under våren och
Svar på tråden: hjälp mig....

Gumsan!

Skrivet av  marängen
Precis så hade jaf det när jag skulle börja skolan! Det var en hemsk period! Jag vet inte heller riktigt vad man ska göra åt det. Det verkar nästan som en depression. Stor kram till er båda. För mig gick det över, så pass att jag nu är lärare....
 

Ja med...

Skrivet av  Tuvali
Det skulle ha varit jag som skrev ovanstående inlägg istället för marängen. jag var precis likadan och det gick över efter en vecka ungefär. Och idag är jag också lärare... Lycka till med skolstarten.
 

Artiklar från Familjeliv