Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skolor i Täby?

Skrivet av Anna
Vill veta mer om skolor i Täby! Har två pojkar som snart ska börja skolan. Vi funderar på att köpa hus ngnstans i Norskogen i Näsby park eller Gribbylund i Täby. Har tittat på skolornas hemsidor men verkligheten brukar oftast se annorlunda ut än snygga hemsidor. Vill gärna veta mer om skolorna i andra områden i Täby. Vill gärna att mina barn går i en kommunal skola (gärna en mindre skola som har resurser och engagerade lärare, harmoniska barn o sv. Finns det skolor som man bör undvika? Tacksam för svar!
Svar på tråden: Skolor i Täby?

Hur gamla

Skrivet av  E
är dina barn då? Alltså ska de gå på högstadiet eller vad? Jag bor precis vid Norskogen och har gått i en del skolor i Täby så man vet ju en del : )
 

Oj såg just

Skrivet av  E
att de snart skulle börja skolan!
Jag gick själv på lågstadiet i Gribby Gård.
Det var en bra skola, men tråkigt att det ligger i Gribbylunds centrum som inte är ett så bra område kanske. Löttingeskolan byggdes -00 tror jag och den ger jag högt betyg, min brorson gick där!

Norskolan känner jag inte till så mycket om men det ser ut att vara en bra skola om man säger så.
 

5 och 3,5 år

Skrivet av  Anna
Mina pojkar är 5 och 3,5 år. Min äldsta kommer alltså att börja sexårs nästa höst. Vore bra att gå sexårs på samma skola som han sen börjar i. Är lite orolig för honom som ska flytta och till en början byta dagis bara en termin. Vore kanske enklast att låta honom gå kvar sista terminen på sitt gamla dagis, om han inte kommer till en dagisgrupp som sen fortsätter tillsammans på sexårs och skolan. Min yngsta komemr ju hinna gå lite längre tid på dagis innan han börjar skolan.
 

Artiklar från Familjeliv