Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

omorganisation

Skrivet av GP
Har barn som just kommit in i skolvärlden. Allt fungerar så bra och jag har verkligen känt mig glad och nöjd med skolan och dess integrerade klasser. Nu har de börjat skissa på en total omorganisation. SUCK! Att det ska vara så lockande att röra om i grytan så fort en organisation börjat sätta sig...
Svar på tråden: omorganisation

Ingen VILL det i skolan

Skrivet av  1-7
Det är nog ingen i skolan som VILL omorganisera. Är det något man är heligt dödstrött på så är det att ständigt skjutsas runt i nya konstellationer och nya "fiffiga" lösningar som bara är till för att spara pengar eller lösa en stort problem med en liten plåsterlapp.
Omorganisation är ofta något som tvingas på uppifrån av ovanstående skäl, inget som kommer inifrån eller som ens behövs i en välfungerande organisation.
 

osäker...

Skrivet av  GP
det känns som om det här förslaget arbetats fram av de som arbetar med de äldre barnen. Deras klasser blir mindre, de vill inte vara åldersintegrerade, medan 1-3-klasserna blir större än idag.
 

Hur skulle den omorganisationen se ut?

Skrivet av  fru Bill
Tycker också att det funkar suveränt med de integrerade klasserna och hoppas naturligtvis att det ska vara så även för min andra barn, när de börjar skolan...
 

så här...

Skrivet av  GP
Det blir större förskolegrupp, 1-3 klasser och sedan rena 4:or, 5:or och 6:or.
Idag är det halvklass som 6-års-grupp, 1-2:or, 3-4:or, 5-6:or.
 

Bra, tycker jag

Skrivet av  Läraren
Låter som om det vore bättre med omorganisationen, enligt min erfarenhet så är det svårare och svårare att ha åldersintegrerade klasser ju äldre barnen blir.
 

skönt

Skrivet av  GP
skönt med någon som kan se det positiva... Själva ser vi ju hur all integrering 6-åringarna fått med "sin" 1-2:a nu bara slås sönder. Vilka barn, lärare, lokaler som ska gälla blir en enda röra.
 

Artiklar från Familjeliv