Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bra skola på Södermalm/Stockholm

Skrivet av Grew
Hej, min son går i en riktigt dålig skola i Nacka, och vi har bestämt oss för att flytta, vi tänkte oss att flytta till Södermalm, och är intresserade av att hitta den bästa skolan där. Är det någon som kan hjälpa mig?
Svar på tråden: Bra skola på Södermalm/Stockholm

Några undringar...

Skrivet av  Kaa
Hur gammal är er son? Och vart på Söder tänkte ni flytta? En annan sak jag undrar är vilken skola er son går på nu och varför du tycker att den är så dålig. Är själv uppvuxen i Nacka.
 

För att

Skrivet av  Grew
Han går i 2an, de är 39 barn i klassen många svaga elever, dålig skolmat och _superhög_ personalomsättning. Vi har inte bestämt oss var på söder ännu, det beror lite på skolor.
 

Några bra kommunala skolor

Skrivet av  Kaa
Katarina Norra har väldigt bra rykte. Tyvärr är det en väldigt populär skola så för att få plats måste ni nog bo i upptagsområdet.

En annan skola med bra rykte är Gamla Maria. En väldigt liten skola som har lång kö.

Björngårdsskolan har blandade klasser, om man gillar sånt. Inte så stor skola heller.


Håller själv på att välja skola åt vår son som ska börja till hösten och det är jättesvårt. Vi bor på Söder.

Kolla på de olika stadsdelsnämndernas hemsidor på utbildning så kan du läsa om vilka skolor som finns.
 

Vissa skolor

Skrivet av  också södermamma
lever på sitt goda rykte utan att vara såååå himla bra som det säga.
 

sägS såklart! imt

Skrivet av  också södermamma
 

Bästa högstadiet är Åsö!

Skrivet av  Södermamma
Klok och flexibel skolledning, engagerad personal, inte så jättestora klasser.
 

Artiklar från Familjeliv