Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skolor på södermalm. *Behöver råd*

Skrivet av Ma
Hej.. Har lite frågor om skolor på Södermalm. Eriksdalsskolan, Mariaskolan och Södermalmsskolan.. Någon som ver något om dessa. Har en dotter som skall börja i 5:an i höst och behöver byta skola.

Tacksam för svar!!!
Svar på tråden: Skolor på södermalm. *Behöver råd*

Mariaskolan

Skrivet av  Anette
Hej jag heter Anette och har på egna tjejer födda -99 och -04 samt två bonusbarn(pojkar)födda -89 och -94. Killarna går i Mariaskolan på södermalm. De har gått där sedan sexårsverksamheten båda två. Nu är ju inte jag så involverad i deras skolgång eftersom de mest är hos oss på helgerna, men min sambo(deras pappa)vill att även våra gemensamma flickor skall gå i Mariaskolan. Han är iallafall jättenöjd med den skolan på många olika sätt. Båda killarna trivs bra och allt verkar fungera. De har en jättebra fritidsverksamhet där också som jag har förstått. Har du några särskilda frågor som du undrar över? jag kan prata med min sambo om du vill..
Välja skola är ett svårt och himla viktigt val...
 

Ja tacksam för allt...

Skrivet av  Ma
som jag kan få veta. Min dotter är född 93 och behöver byta skola.. Jag är väldigt intresserad av om dom har någon speciell pedagogik dom går efter. Hur elevvården fungerar, har dom mobbnigteam osv.?

 

skall kolla m sambon

Skrivet av   Anette
skriver nytt inlägg till dig sedan
 

Artiklar från Familjeliv