Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

10 år!

Skrivet av Cilla v12
I dag har sambon o jag varit ihop i hela 10 år, OJ vad fort tiden har runnit iväg! Nu undrar jag då, vågar jag dricka ett glas champagne el ska man skåla på nåt alkoholfritt för säkerhets skull, vad tycker ni?
:)
Svar på tråden: 10 år!

ååå, grattis Cilla

Skrivet av  NillaN
måste jag ju säga,, själv firar Pierre & jag 11 år runt Lucia......*s*

hmm, ta några klunkar champagne du.... behöver ju inte dricka ett helt glas :0)
 

Grattis!!!

Skrivet av  pyre_lena
Va kul... köp alkoholfritt, det brukar smaka godast... *ler* Ha en fortsatt bra dag!!! *kram*
 

GRATTIS!!

Skrivet av  Mia med nytt bf 27/4
Grattis till jubileet!

Jag kan bara säga hur jag har gjort, sedan måste du ju bestämma själv... Jag dricker inte ens cider från mataffären som innehåller yttepytte alkohol, för jag känner att jag vill ha HELT rent samvete.

MEN, i många andra länder dricker blivande mammor både ett och två glas vin om dagen och jag vet inte om de har mer fosterskador där? Förmodligen inte, då hade man ju slutat!

Gör som du känner, jag tror inte att det är farligt egentligen, men om du kommer att känna dig orolig och "skyldig" så strunta i det, annars välj en champagne du tycker riktigt mycket om och drick ett litet glas...

GRATTIS iallafall!
 

TACK! :)

Skrivet av  Cilla v12
Har varit inne på SB:s hemsida, tror nog att vi köper alk.fritt mousserande för säkerhets skull. Kanske sambon köper nåt med alkohol oxå... :)
 

förresten

Skrivet av  Cilla v12
har nån av er druckit Schloss boosenburg, är det gott?
 

Drinktips!

Skrivet av  Ina BF 5/4
Grattis på 10-årsdagen! Det finns en jättegod "vuxendryck" som heter Amé. Den säljs bl a i hälsokostbutiker ( även i vissa livsmedelsbutiker) och finns i fyra olika smaker, två vita och två röda.
 

Vet du...

Skrivet av  Lena, Ingeborg & xBf 19/4
Av de alkoholfria viner som finns p åsystemet är just "champagnen" den enda som verkligen är drickbar, så du kan lugnt dricka den alkoholfria varianten utan att känna att du missar något.
Flaskan är snygg. Det bubblar, och den är riktigt god. Faktiskt.
Röda alkoholfria viner däremot är fullkomligt odrickbara... *ryser vid minnet* om någon vet något annat, dvs någon drickbar sort, så tipsa gärna.
 

Och så GRATTIS

Skrivet av  Lena, Ingeborg & xBf 19/4
såklart!!!!!!!!!!!!!
glömde ju det.... *skamsen*
 

JÄTTEGRATTIS

Skrivet av  Veronica & Skay+v.13
Till eran tioårsdag =))
massor med kramar
 

.::GRATTIS::.

Skrivet av  Catharina & Bebis v.13
Jag själv avstår helt från alkohol... tycker det känns bäst!
Varför inte lite alkoholfri cider (el. alkoholfritt vin) med jordgubbar i?? :-)
Finns förresten en jättegod "jordgubbschampagne" som är alkoholfri på Systemet!

KRAM
 

Vintips!

Skrivet av  Helena bf 23/4
Antar att Cilla redan börjat fira, grattis och hoppas ni har en trevlig kväll ; )
Jag vile bara ge lite tips på alkofritt vin som jag läst ska vara bra!
Det kanske finns fler som ska fira, om inte annat kommer det ju en nyårsafton så småningom.

I Vi föräldrars gravid tidning nr6/2001 testade de systemets utbud och detta är vinnarna:
Loxton Sparkling Brut-mousserande som ej var för sött och som passade till mat.
Schloss Boosenburg- också mousserande som var gott och lite sötare.
De tipsar också om Amé som är mousserande fruktjuicer. De tyckte Dry, White och Rosé var bäst(finns på hälsokostaffärer och hemköp)
De röda vinerna var tydligen inget att ha och det vita vinet de tyckte var bäst var Loxton Wooded chardonney (dock för sött för att dricka till mat). Har inte provat någon av dessa ännu, men enligt tidningen var det de bästa på systemet.
Ha det bra/ Helena
 

Artiklar från Familjeliv