Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1/3 avklarad idag!! :-)

Skrivet av Catharina & Bebis 14 v idag!
Idag är det exakt 6 månader kvar till BF, alltså borde rimligtvis exakt 1/3 vara avklarade. Har gått 14 fulla veckor idag!
Så, fr.o.m imorgon är jag i 4:e månaden. Nu börjar det likna nåt.

Ha en bra dag, nu ska vi snart äta pannkakor *mums*

KRAM
Svar på tråden: 1/3 avklarad idag!! :-)

härligt

Skrivet av  veronica & skay+v.15
visst går det fort..
det tycker jag..
kram kram ha en trevlig söndag =)
 

Då är du ju i v.15 nu...

Skrivet av  Anna v. 15 med Victoria 3 år
men du gick in i 4:e månaden redan i v.13 enligt hur barnmorskan räknar. För 4 veckor är en graviditetsmånad och en vanlig månad är alltid lite längre en 4 veckor. Lite svamlig, men du kanske förstpd ändå. Kram Anna
 

Jo, men jag räknar inte att man

Skrivet av  Catharina & Bebis 14 v idag!
går 10 månader, som det blir om man räknar 4 veckor som en månad!!
En graviditet varar 9 månader (+/- 2 veckor eller så) och idag är det precis 6 månader kvar!!

Eftersom jag har gjort 14 fulla idag, går jag in i v.15 imorgon!

KRAM
 

Ok jag fattar...

Skrivet av  Anna v. 15 med Victoria 3 år
alla räknar olika, jag har också gått 14 fulla veckor idag alltså 14+0, då är man väl i v.15 om jag har fattat det rätt. Har du bf den 20/4 enligt min mens har jag också det, men barnmorskan får det till den 19/4. ja, vi får väl se efter UL. Kram
 

Såhär räknar jag & min BM

Skrivet av  Catharina & Bebis 14 v idag!
Fullgången tid är 39+6. Jag är i 13+6 idag, imorgon är jag i 14+0 alöltså v.15. MEN om man räknar 40+0 som BF, så är det först (i ditt fall) 14+1 som är v.15!
Lurigt när inte alla räknar likadant! :-)

Har du BF 19/4 är du i 14+0 (enl. mitt räknesätt) & v.15 idag. Jag har BF 20/4!

KRAM
 

Vill inte låta som någon viktigpetter.

Skrivet av  Anna v. 15 med Victoria 3 år
men ville bara tala om hur jag räknar. Kram
 

Ja, helt OK... verkar finnas nästan

Skrivet av  Catharina & Bebis 14 v idag!
lika många sätt att räkna som det finns gravida. Men jag trodde inte att någon räknade att en graviditet varade 10 månader (aldrig hört nån säga att de är i 10:e månaden, om de inte gått över tiden nån dag)

Kram
 

Nrj inte jag heller

Skrivet av  Anna v. 15 med Victoria 3 år
men när jag var gravid med Victoria så fick vi ett papper med alla veckor och då var brytningen för ny månad exakt vid fyra veckor. Det är verkligen snurrigt, med Victoria hade jag inte riktigt pejl på det i början. Kram
 

Förresten

Skrivet av  Anna v. 15 med Victoria 3 år
är det du som bor i Veddige, kanske du vill hänga med på någon Göteborgsträff framöver. Snygg bf du har vi har samma fast jag skriver bf den 19/4. Min sambo fyller 35 den 20/4, därför går vi efter vad barnmorskan säger. Kram
 

Japp, jag hänger på nån

Skrivet av  Catharina & Bebis 14 v idag!
gång framöver! :-)

Kramiz
 

Oj, fel signatur ju! :-) IMT

Skrivet av  Catharina & Bebis v.15
uhuoh
 

Jag räknar som du...

Skrivet av  Anna v. 15 med Victoria 3 år
alltså 14+0 idag = v.15 idag med bf 19/4. Men när jag räknar själv med sista mensens första dag + 7 dagar så får jag det till den 21/4 och gravkalendern på fn får det till den 20/4 och räknar jag exakt 40 veckor fram så blir det också den 20/4, barnmorskan får det till den 19/4 gud vad snurrigt. Kram
 

Artiklar från Familjeliv