Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

* Halloj alla plussare*

Skrivet av Jennie bf 3/4 (+2)
Jag måste bara fråga er, har era anhöriga börjat terrorisera er redan också!?
Ända sedan bf-datum har telefonen gått varm här och då har jag BARA gått 2 dgr över tiden ännu. Det är frågor som; Har det hänt något? Känner du något? Ingen bebis ännu?
Jag vet ju att de vill väl och att de är minst lika ivriga som Nicklas och vi...
Jag tänker så på er som plussar upp emot 10 dgr, ifall telefon går lika varm hos er...
Visst vi har ju "skvallerbyttan" och kan låta bli att svara men då tror de att vi bestämt åkt tillförlossningen,BB.:o)
Det kan ju faktiskt var nästan två veckor kvar, men självklart vill vi att bebis kommer NU, precis som våra vänner.

ja, då fick ni lyssna på lite gnäll ifrån mig, det var iaf skönt att få skriva "av sig"...
KRAM och tummar & tår hålls stenhårt för att våra bebisar vill komma snart.=)
Svar på tråden: * Halloj alla plussare*

Jo

Skrivet av  LottaO bf 4/4 (+1)
och jag blir sur :(
Det är bara av välvilja, jag vet men ändå....Vi har en tantmaffia....
Mycket är genom att Elias är född i v38+3.
 

Förstår dig,

Skrivet av  Jennie bf 3/4 (+2)
det är hanska frustrerande när man själv inte vill annat än att bebis skall komma!!
De skulle bli bra snopna ifall man svarade på frågan; Ingen bebis ännu?
- Jo, H*n kom i förrgår!!=)
Klart man ringer när det hänt!!
KRAM på dig "plussarkompis"=)
 

Oj, de ringer redan..

Skrivet av  jeanette bf 8/4...-3
Jag får redan massor samtal och sms av vänner samt familj, med förfrågan om när bebisen ska komma. Har nu 3 dgr till bf kvar så då vågar jag inte ens tänka på hur det blir efter bf för jag kommer säkert att plussa.
 

Jo, det är sant..

Skrivet av  Jennie bf 3/4 (+2)
när jag tänker efter, de ringde en del innan med..Det är väl nu jag tycker det är så frustrerande bara för att jag själv väntar så!!!
KRAM och hoppas din bebis kommer snart.:o)
 

Skojar du?!

Skrivet av  Jonna +8
Telefonen har gått varm från v.37 så nu är jag VÄLDIGT selektiv när det gäller vilka samtal jag tar. Hör jag en till som förvånat utbrister "Va gör du hemma fortfarande?" så skriker jag. Sen har vi de som låter anklagande, precis som om jag kniper för livet bara för att djäklas.
Varför kan de inte förstå att den/de som vill se lill*n allra mest är jag och blivande pappan.
Visst finns det andra som ringer och som är hur gulliga som helst. Jag har märkt att jag har världens sötaste mest förstående vänner. Gulle dem!!
 

Hej,

Skrivet av  Jennie bf 3/4 (+2)
Förstår dig precis, och visst det är ju i första hand vi som ska bli föräldrar som längtar mest...
Fick just en sådan där dum kommentar i telefonen för ca 5 min sedan.
-Ska du inte "klämma ut" bebisen snart, för nu vill vi se h*n". Då blev jag nästan lite ledsen och förolämpad, tror de verkligen att JAG skulle gå och knipa!!=)
Sedan finns det absolut de som är såå gullig.
KRAM och tmmhåll på att din bebis vill komma snart.
Lycka till på din förlossning.
 

Inte ens + are

Skrivet av  Tina m Mella-96 & Nova-0012 ,kottis v.39+5
men endå så har jag haft vissa som ringt sen mitten på mars och varje gång har samtalet börjat med - Har du inte fått än? Vadå fått än herregud mitt bf är inte förrens i april.

Men man får säga till dem lite fint att man ringer när det hänt nåt*ler*
De kan faktiskt bli lite påfrestande när vissa ringer för de är så olika hur de frågar och hur de bryr sig tycker jag.
Vissa verkar bara ringa för att ha nåt nytt att skvallra om, hoppas du inte har sådana i din omgivning iaf.


Kram kram och gnälla får man göra
 

Hej Tina,

Skrivet av  Jennie bf 3/4 (+2)
instämmer i det du skriver, finns verkligen så många olika sätt att ringa och höra på, ett mindre roligt alternativ är ett sådant som jag skrev tillJonna i inlägget ovan, då blir man ledsen.

När jag tänker så rindge de även till mig innan bf, men då brydde jag mig inte lika mycket, nu är det lite som om det är jag som går och håller på bebisen (tycker en del)...
KRAM till dig med & lilla Kottis.:o)
 

jovisst

Skrivet av  Anna & Johanna 1/8-01 + bf 16/4
eftersom Johanna kom i vecka 38+1 så ringer alla redan nu och undrar - Ska inte den här komma tidigt också???

Hur tusan ska jag kunna veta det??? *ler*.

Än så länge står jag ut, men vissa samtal kommer svararen få ta i framtiden (vi har tack och lov nummerpresentatör).

Kram,
 

ja,

Skrivet av  Jennie bf 3/4 (+2)
då vet du vad du har att vänta dig, ifall du desstuom går över tiden.:o)
Vore ju perfekt ifall man kunde svara exakt på när bebisen kommer, mne inte lika spännande dock!:o)
Kram och lycka till.
 

Hej Jennie

Skrivet av  Anna v.38 med Victoria 990817
Jag är ju ingen plussare ännu, men man vet ju aldrig. Jag har en kompis som inte ringer så jätteofta fast vi är väldigt goda vänner, nu ringer hon minsann och jag har ändå 18 dagar kvar. Dem har sina teorier om när bebis skall komma och det är tidigare, bara för att Victoria kom innan bf, men man vet aldrig. Skulle inte förvåna mig om jag går över bara för det, hoppas inte för nu är jag rejält trött på allt. Kramar till dig min vän och jag hoppas du inte behöver gå 2 veckor över tiden.
 

Hej Anna,

Skrivet av  Jennie bf 3/4 (+2)
åh, jag har tänkt på dig och undrat hur du har det med huvudvärken!? Nu läste jag i ett inlägg nedan att du fortfarande har ont men iaf sovit någolunda, vilket glädjer mig.:o)
Hoppas verkligen att det försvinner snart, kanske ett resulatat av din oro för din kära pappa mm, jag får ofta ihållande huvudvärk ifall jag har mycket att tänka på.

Ja, vad gäller ringandet, så är jag trött på det - redan!!
Ja, undra hur det ska bli för dig ifall du går över, men jag hoppas du inte gör det för du har haft så mycket ändå.:o)
Mina tankar till dig, KRAM
 

Hej igen vännen

Skrivet av  Anna v.38 med Victoria 990817
Jag tror du har helt rätt angående huvudvärken att det är pga stressen att min pappa är dålig. Nu mår han ju rätt bra, men man funderar mycket på hur det skall gå. Jag håller på med ett mail till dig som jag snart skickar. Må så gott, kramiz...
 

Jag är inte plusare än

Skrivet av  Tina
men nog har alla börjat ringa och fråga redan. De började redan för ca 1 vecka sedan (mitt bf är 10/4). Hur blir det då inte om jag blir en plusare?
 

Precis,

Skrivet av  Jennie bf 3/4 (+2)
förbered dig på telefonterror!!=)
KRAM
 

Jodå

Skrivet av  Lin +8
här har folk ringt i flera veckor nu. Men jag slutade svara för två veckor sedan. Svarar bara om jag känner att jag absolut vill prata med någon. Har nog gett resultat för det är inte alls lika många som ringer längre. Tycker inte att det är min plikt att svara i telefon. Den som mår sämst av att Ellen inte vill komma ut är ju jag. De andra är ju naturligtvis nyfikna, men inte i närheten av vad min man och jag är.
Hoppas att du slipper allt för mycket telefonterror!
Kram,
Caroline
 

Hej,

Skrivet av  Jennie bf 3/4 (+2)
ja, det får nog bli till att låta bli att svara ifall det fortsätter som nu, håller helt med dig att jag har ingen plikt att svara i telefonen.
Hoppas det tröttnar snart.
Tror Ellen kommer snart, lycka till på din förlossning.
KRAM
 

Artiklar från Familjeliv