Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

.:Em o tjejligan:.

Skrivet av Tina med Elias 11/4-03
Har nu varit på BVC än? Hur har det gått?
Svar på tråden: .:Em o tjejligan:.

Heeeeeejjjjj

Skrivet av  .:Em o tjejligan:.
Kom precis hem....
Tack snälla för omtanken...det värmer i vinterkylan!
Nej, hon har inte gått upp så mycket som hon ska...dumma välling!
Nej, ska inte skylla på den, men man vill ju så gärna att hon ska bli lite större av den. Alla andra måste ju skära ner på vällingen för att dom blir vällingfeta...
Nej, så nu måste ytterligare utredning göras..om hon har fel på omsättningen eller kanske för trång i "matapparaten"...så det blir en rolig vinter...INTE!!!
Och så självklart är ju Alexandra sjuk och kan inte vara på dagis så henne måste jag "släpa" med mej överallt...
Så det blir KS imorgon för vår del...
Men du, taclk för att du bryr dej!
Kram Emma
 

:-(

Skrivet av  Tina med Elias 11/4-03
vad jobbigt för er. Ligger hon mycket under kurvorna? Jag undrar för vissa BVC reagerar och andra inte ... Jag hoppas det ordnar sig i alla fall för både den lilla och att Alexandra mår bättre snart.

*kram*
 

men oj då

Skrivet av  Anna & Johanna 1/8-01 & Leo 12/4-03
stackars liten och stackars er! Hoppas ni får hjälp.

Har hon dalat många kurvor? Anledningen till att jag frågar är att vår lilla JOhanna alltid vägt lite och gick aldrig upp riktigt som hon skulle. Men hon var alltid pigg och glad och hon mår alldeles utmärkt. Hon väger fortfarande lite, men äter ordentligt och mår utmärkt.

Kram,
 

Dalat...snarare stupat...

Skrivet av  .:Em o tjejligan:.
rätt ner!
Nej hon låg väl inom normalkurvan men sen för typ 2 mån sen hamna hon långt under...men hon äter ju bara välling och inget annat..
pigg och glad...
 

Koncentrera dig..

Skrivet av  Miriam med David 980828 och Ella 030503
...på att hon är pigg och glad! Fortsätt erbjuda mat, välling och allt hon kan tänka sig, eller inte tänka sig, vilja ha. Men att hon är pigg och glad är ju underbart :-)

*kram*
 

vad jobbigt!

Skrivet av  Anna & Johanna 1/8-01 & Leo 12/4-03
men om hon är pigg och glad så ska du inte oroa dig för mycket (lättare sagt än gjort - jag vet). När JOhanna mellan 10 månader och 1 år endast gick upp 30 gram så fick hon sitta och leka på BVC ett tag så de fick observera henne. Men hon var så pigg, glad och framåt så de tyckte inte det var någon fara.

Men det är ju också jättebra att ditt BVC tar det här på allvar och gör en utredning så ni får reda på om något är fel.

Jag håller alla tummar och tår!!!

KRAM,
 

Artiklar från Familjeliv