Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

10 månaders kollen avklarad

Skrivet av Erika med Emilia 030424 *trött*
Igår va vi på 10 månaders koll med Emilia.
Det gick rätt bra. Hon kunde ju ställa sig upp o gå mot saker. Går ju lite själv oxå. Så på den fronten va allt okej. men finmotoriken e lite sämmre. Hon kan inte klappa händerna eller vinka, men hon fixade pincettgreppet. Och sen när hon skulle slå ihop två klossar så tog hon upp dom från golvet. Förde dom försiktigt ihop en gång, sen tittade hon på BVC-tjejen och kastade dom åt var sitt håll. :) Hon bara vägrade att slå ihop dom. Men eftersom jag sett henne göra så fler gånger så sa hon att Emilia klarade testet. :)

Vikt: 9770gr (4080gr som nyfödd)
Längd: 75cm (52cm som nyfödd)

Så på en månad hade hon gått upp 90gr. i vikt och blivit 3cm(!) längre. Att hon inte gått upp så mycket sa hon berodde på att hon rör sig så mycket och att hon vart sjuk så mycket den här månaden. Så allt står bra till med vår tös.
Svar på tråden: 10 månaders kollen avklarad

Roligt att höra

Skrivet av  Jag & trollet 4/4-03
Att allt är bra med Emilia. Grattis på 10 månaders dagen i efterskott!
 

Vad härligt

Skrivet av  Jennie med Clara 030416
att allt är fint med lilla Emilia!!
Och inte är det alltid skoj att visa sina färdigheter på beställning heller!! *Ler*

Vad gäller utvecklingen så är det såå otroligt olika från barn till barn och alla utvecklas ju i sin takt.:) Det är ju precis som med viktkurvor mm som är så enormt olika från barn till barn. Jag tar det med en nypa salt när vi är på bvc.:)

Hoppas allt är bra med er annars, önskar er en trevlig helg!!
Kram från oss
 

Stora tjejen!

Skrivet av  • Catharina m. Jonna 0011 & Ellen 0304 •
Ungefär samma size som vår Ellen (9110 g & 76 cm) :)

Ellen kan inte heller vinka. Klappa händer kan hon, men det visar hon sääääällan. Det var mest när hon precis lärt sig det som hon klappade - nyhetens behag.
Inte lätt att visa alla sina färdigheter på kommando sådär bara för BVC-tanten vill det ju! :)

Skönt att allt är bra med er lillstumpa!

Kram,
 

Artiklar från Familjeliv