Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*ledsen*

Skrivet av Miriam med David 980828 & Ella 030503
Ella ammar fortfarande, ofta och gärna. Sedan någon vecka tillbaka älskar hon välling, äter snabbt 220 ml, och har sovit några hela nätter på det. Hon blir helt överlycklig när jag kommer med vällingflaskan.

Men nu till mitt dilemma. Hon har sugit små sprickor på mina båda bröstvårtor. Hon vill väl antagligen att det ska komma lika mycket där på kort tid, som det gör med vällingflaskan.

Men jag vill fortsätta amma!!!

Jag provade med drickmugg ikväll, men hon vägrade efter en tredjedel. Då hällde jag över det i flaskan och hon åt upp alltihop.

Jag är så rädd att jag måste sluta amma redan, hon är ju min sista bebis, det är ju sista gången jag ammar och jag vill amma _jättelänge_ (om hon vill förstås). Jag vill inte sluta _nu_!

*ledsna kvällskramar*
Svar på tråden: *ledsen*

Min amning

Skrivet av  Tina med Elias 11/4-03
fungerade aldrig tyvärr så jag är absolut ingen expert. Men om du ger henne lite i drickmuggen först eller i flaskan så hon inte är jätte hungrig och sedan ger henne bröstet så kanske hon inte är lika mycket som en "piraja".

*kramar*
 

Tack Tina!

Skrivet av  Miriam med David980828 och Ella 030503
Ella är ju egentligen inte hungrig när hon tar bröstet, inte på kvällen i alla fall. Jag kanske får se till att amma efter att hon ätit annat, så att hon inte är så hungrig. Men mitt i natten får hon nog bara bröstet.

Ikväll fasade jag för den lilla amningen, men plötsligt kändes det lite bättre, gjorde inte så ont. Så då fick jag lite hopp åter.

Tack för dina kramar, de värmer!

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv