Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skäms

Skrivet av en av er
Usch va jag känner mig nere, och bara så fel, oduglig och tråkig.
Jag är så ledsen och nere över allt nu. På jobbet idag dukade jag vid ett bord och gick och väntade på micron. När jag kommer tillbaka är det fullt vid bordet och mina saker ligger undansluffade. Jag tar dem och sätter mog någon annan stans men det tog så hårt att jag började gråta. Inte är det normalt? Jag har nu den senaste månaden varit så ledsen.

Jag ser så väl hur folk undviker mig för att jag e lite rund och inte så snygg, och väljer istället det flachiga kompisarna. Usch vad jag vantrivs med mig själv . Kan det vara en hormon grej? Jag är inte gravid. El är det deprression? Vad gör man åt det?

oj vad svammligt det vart.
Svar på tråden: Skäms

men du

Skrivet av  Myzan & Co
inte ska du skämmas!!!
alla är vi deppade och nere ibland.
tyvärr så blir det mer deppigt än glatt ibland och då kan man behöva hjälp utifrån. tycker att du ska prata med någon kurator eller så, BVC ska kunna hjälpa med sådant om du inte vill leta själv.
taskigt gjort av "kamraterna" på jobbet, förstår att du blev ledsen det hade jag oxå\' blivit!
hoppas att du kan få hjälp för man ska inte behöva gå runt och må dåligt!
jättebra och modigt att du skriver här och berättar! vi lyssnar och stöttar så gott vi kan, det vet du :)
stora, varma, styrkekramar från oss
 

Inte ska väl du skämmas

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
Vad taskiga dina arbetskompisar var. Förstår att du blev ledsen, det skulle jag oxå ha blivit. Alla känner vi oss nere ibland. Men om det är en deppression eller inte kan jag inte svara på. Men du ska inte behöva må dåligt. Du kan börja med att ringa din läkare på vårdcentralen och berätta för henne/honom hur du mår och be att få komma. Det gjorde jag. Mitt råd till dig: Det allra viktigaste är att du mår bra och gör du inte det så måste du ta hand om dig själv. Tills du känner att du mår bra Därför att ingen människa ska behöva må dåligt. Du kom ihåg att vi finns här och du kan skriva av dig, vi lyssnar. Det lovar jag.
Kram på dig!
 

Håller med dem

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.26
andra att du skall inte alls skämmas!! Men vad jobbigt att du blir så ledsen och mår dåligt. Vet inte riktigt vad jag skall säga, men vill iaf skicka ett gäng kramar!!

**Styrkekramar**
 

Men kära vän...

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4 + bf 15/2
vad tråkigt att du känner så. Det var säkert inte med avsikt som de flyttade på dina saker.

Kan du inte ta hjälp och prata med någon. Känner du förtroende för någon kollega som du kan prata om detta med?

Kanske behöver du hjälp på annat håll för att stärka ditt självförtroende det låter som du klankar ner på dig själv utan anledning.

Kram och hoppas du snart känner dig lite starkare.
 

Kramar till dig!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Jag tror inte någon flyttade dina saker med flit, just för att det var dina saker, sådant händer i vårt lunchrum också dagligen mest för att alla är så stressade.

Att vara ledsen och nere drabbar nog alla någongång, du är långt i från ensam men jag tror du skulle må bättre om du fick tala med någon och få hjälp att öka ditt självförtroende.
Kan du inte vända dig till din VC och få hjälp därigenom.
Varmt lycka till från en nätvän
 

*kramar om*

Skrivet av  Tina med Elias-03
Det är inte roligt att känna sig så. Men jag vet att det bara finns underbara männsikor som skriver här inne så alltså måste du vara det också! Om du har mått så här länge så tycker jag du skall prata med någon. Alla kan ju komma i en svacka men ibland behöver man hjälp upp.

*Bamsekram*
 

Artiklar från Familjeliv