Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni läst om Mathilda som bara blev 2 år...??

Skrivet av Marlene & Cecilia...
Usch jag har precis läst om det och nu sitter jag här med tårar som inte kan sluta rinna och så snuva som man blir när man gråter.
Jag tänker så mycket nu på min lilla tjej jag är glad att hon är frisk men man vet ju aldrig vad som helst kan hända..

Ta väl hand om er alla och gör saker men kan ju aldrig veta vad som händer nästa dag...//

tack för att ni finns här..
Svar på tråden: Har ni läst om Mathilda som bara blev 2 år...??

Ja, jag har läst

Skrivet av  Anna-Maria m. Anton & Victor
och mina tårar bara rann. Tomas kom in och undrade varför jag var ledsen. Jag känner mig så oerhört tacksam över att jag har fått två friska perfekta pojkar, när jag läser såna här berättelser. Men som du skriver man ska aldrig ta någonting förgivet.
kram på er
 

Har också läst

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.26
och det är så tragiskt och sorgligt :o( Tårarna bara rann när jag läste, så orättvist livet kan vara :o(
 

ja

Skrivet av  Myzan & Co
jag har läst, grät så jag hulkade :(
kramar från oss
 

Jag är så blödig

Skrivet av  LottaO m Elias-99 & Joel 030408
att jag inte ens vågat mig på att läsa....
 

nä tack

Skrivet av  Minifoot m Isac
Jag undviker att läsa sånt i onödan, rubriken räcker för mig. Jag har alldeles för mycket kring mig med en och en halv tids tjänst (tillfälligt), förkylningen som hela familjen delat på i 2v och svärmors cancer för att orka läsa om andras prövningar. Idag är jag jättetrött och ska hålla två föreläsningar imorgon som jag knappt hunnit förbereda och känner mig irriterad över småsaker också. Och nu känns det som att jag borde läsa den där artikeln som det tjatas om (ja även på vb03) när det enda jag tänker på är att elände råkar man ut för ändå utan att man behöver söka upp främlingars elände att gråta över.

Jaja jag vet att jag överreagerar och jag vet att där ute finns ni underbara mammor som faktiskt har hjärtan stora som världshav men jag bara dras med mitt pyttehjärta som har plats bara för dem som jag känner.
 

du har väl inget pyttehjärta...

Skrivet av  Marlene & Cecilia...
du får ju dras med din svärmors cancer och en massa annat runt dig, jag förstår dig lycka till på föreläsningarna...

kramar..//
 

Nej men...

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4 + bf 15/2
vad tragiskt. Det har jag missat som tur är. Usch vad var det som hände? Var hon sjuk?
 

det står om det på första sidan...

Skrivet av  Marlene & Cecilia...
berättelsen om Anna Mathilda Kristina Dittberner...

kan inte förklara jag får ont i magen när jag bara tänker på det..

kramar..//
 

Nej jag har inte

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
läst det, men förstår av er andra att något hemskt hänt henne och att hon v måste varit sjuk.
Världen är så grym många gånger, så grym så man blir alldeles förkrossad.
Tack för ditt inlägg och påminnelsen om att livet är så skört...Det har vi här i Linköping fått veta också med dem tragiska morden.
KRAM på dig
 

Nu har jag läst

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
och mina tårar rinner inte utan forsar, så orättvist och så hemskt, stackars Matilda som var så sjuk. Samtidigt blir jag såå otroligt berörd av mammans/familjens styrka.
KRAM allihop
 

Jag skall läsa ...

Skrivet av  Tina med Elias-03
när jag känner att jag klarar av det. Jag har blivit otroligt blödig efter att Elias föddes så jag måste liksom ta sats innan jag kan läsa om sådant.

*kramar*
 

Tina!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Vad skönt att höra att fler blivit blödiga sen dem fick barn, jag känner likadant och känner mig ibland så ensam i det.
KRAM
 

Det är kanske inte

Skrivet av  Tina med Elias-03
så konstigt igentligen. Innan kunde man ju inte veta på riktigt hur mycket man kan älska ett barn ... hur mycket man kan älska överhuvudtaget. Jag tror att man lär sig mycket känslomässigt av att få barn. Många saker har liksom fått en annan mening nu och man ser saker från en annan synvinkel.

Nu har jag läst om lilla Mathilda. Så orättvist! :-(

*kram*
 

LÄst & gråtit..sitter med klump i halsen

Skrivet av  • Catharina -33.8 kg •
Finns inga ord, det är bara så smärtsamt att barn får dö. :-(

 

Artiklar från Familjeliv