Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skämtar era små?

Skrivet av Tina med Elias-03
Elias stående skämt just nu är när han skall visa sitt pussel (med diverse djur, träd, bilar etc). Han kallar allting för buss fastän han vet att det inte är en buss. "Buss" säger han och så får han en viss blick och börjar gapskratta :-)
Svar på tråden: Skämtar era små?

Japp

Skrivet av  LottaO m Elias-99 & Joel 030408
även här ryms det en stor portion humor. Joel älskar att "gömma" sig, han står alldels tyst åsså tittar han fram bakom nån dörr "tittit" och tokskrattar :)
 

Jodå

Skrivet av  Debbie v. 24+1
lilla Tiffany har så mycket strunt för sig just nu *S*

Hon har lärt sig Lilla Pappa akta dig (ursprungssång: Lilla snigel). Hon sjunger den flera gånger om dagen *hihi*

Inte nog med det så när jag duschar brukar hon vilja sitta på toastolen och sjunga och prata med mig. Det blir i regel lite blött på golvet när jag duschar och just därför kastar hon nappen på golvet och ropar sen högt och ljudligt på pappa som får hämta den och bli blöt om fötterna. Hon vet ju att jag kan ju inte gå ur badkaret var gång hon har kastat nappen men PAPPA, han har aaaaaall tid i världen *s*

De är underbara de små liven!
 

Här oxå!

Skrivet av  Erika med Emilia
Emilia är ett riktigt bus-troll hon med! Hon har min gamla t-shirt som snuttefilt. Och när hon vill ha uppmärksamhet stoppar hon in huvudet i den så att den hänger över ansiktet och hon inte ser något. Sen går hon runt så och skrattar och går in i saker och vill att vi oxå ska skratta åt henne. :)

Sen har hon börjat att kasta saker på golvet. Vad som helst, leksaker mestadels oxå bara skriker hon rätt ut: LAMLA!!!!! (att leksaken ramlade) även fast hon tagit i för kung och fosterland och hivat iväg den!

När vi hämtar henne på dagis och hon ser att vi kommer, då tar hon till sina allra ljusaste toner och bara gallskriker rätt ut och springer åt andra hållet och gapskrattar. Tokfia!
 

Absolut

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
vet du vad Clara gör??

Gömmer sin kanin synligt så både hon och vi ser den, sedan låtsas letar hon efter den (låtsas alltså att hon inte ser den) går för bi den flera gånger, tittar bakom dörrar och under soffan och säger nääee varje gång hon konstaterar att den inte ligger där hon letat.:-)
Så gulligt!!
 

jo, men...

Skrivet av  Minifoot m Isac
..här är det mamma som råkar ut för skämtet. I förrgår klappade han på sitt lilla bord och sa "mamma". Neej, sa jag, _här_ (pekar på mig) är mamma! "Mamma" återigen, klapp på bordet, denna gången mycket bestämt. *ler*
 

Ja, Alexander...

Skrivet av  Jeanette m Alexander 24/4 + bf 15/2
är en riktig buskille. Han har hyss i blicken...
 

Artiklar från Familjeliv