Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Väder och vacc

Skrivet av Minifoot m Isac
Det började snöa här igår natt och på morgonen låg det redan ca 7 cm kramsnö i backen. Skotta, skotta, sen knuffa barnvagnen på oplogade cykelvägar till dagis. Sen cyklade jag 4,5 km till jobbet i snöstorm. Naturligtvis snöade det även när jag cyklade hem. Sen var det i alla fall uppehåll när Isac och jag kämpade med barnvagnen den dryga kilometern till BVC och vaccinationen.

Isac var jätteduktig. Jag fick veta att den sprutan gör ont, innehållet svider nämligen. Isac klagade 3-4 sekunder men glömde bort det sen. Vilken härlig kille!

Isac mindes ju inte snön från i fjol, så det var nytt. Jag passade på att ta ett kort vid första utomhusbesöket och han står där som en stolpe med en oerhört förvånad min. Det blir nog julkortet i år! :-D

Snö, dagis, avbruten tuppis för vi hade tid att passa på BVC, sen sprutan och sen "hjälpte" Isac till att skotta, och när farmor och farfar ville hämta Isac var han inte alls med på noterna. Isac fick stanna hemma och farföräldrarna fick leka med honom här. Inte undra på att Isac slocknade på golvet (!) i sitt rum kl 19:15. Annars brukar han somna halv nio ungefär.

Imorse vaknade han vid fyra, hostade och fick lite välling som han inte hann få i sig igår innan han plötsligt somnade. Så vi sov lite längre på morgonen. Tog nya kort ute för solen skiner idag! -11 grader, bhrrr.

De ringde från jobbet nyss, det har brunnit någonstans i en elcentral och fastigheten är strömlös. Skulle haft labb i datorsal men nu kan jag ju stanna hemma och rätta tentor istället.

Ha det bra! Trevlig helg!
Svar på tråden: Väder och vacc

inte så reserverad

Skrivet av  Minifoot m Isac
Glömde ju skriva vad Isac tycker om snön!
Isacs upplevelse av snö, steg för steg:

1) ojdå! sa han olyckligt när han såg snö på sina skor. Han tyckte visst att de blev "smutsiga" *fniss*

2) ojdå! sa han lika olyckligt när snön fastnade på vanten också... Sen klappade vi händer och sa "borta!"

3) batté! (vatten) sa Isac och började lyckligt skopa in snö i hinken med sin spade.

4) först försiktiga sen tappra raska steg rätt in i snön. Det var ju roligt juh!

5) blasé. Vadå snö, det är väl inget märkvärdigt, har det inte alltid varit snö här..?
 

Så söt!

Skrivet av  Malin & Linus 030404
Linus var inte så imponerad, svårt att gå i och så rammlade han hela tiden...

Kram
 

hihi

Skrivet av  Myzan & Co
va gulligt!
vi var ute med Felix en sväng nu innan lunch och han är fortfarande lite skeptisk...
jobbigt att gå och när man trillar så får man snö i ansiktet juh *burr*
att åka pulka var sådär, först så såg han olycklig ut och gnydde lite men efter en stund kom det ett litet leende nu och då iaf.
kramar från oss
 

snuttefilt! :-) *imt*

Skrivet av  Tina med Elias-03
.
 

Jag tycker

Skrivet av  Tina med Elias-03
det låter rätt härligt jag! :-)

*kram* och trevlig helg!
 

Artiklar från Familjeliv