Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Overallfråga

Skrivet av Malin & Linus 030404
Hej, jag har köpt en 86a men i den så går Linus väldigt stelt och jag tycker nästan den skär upp i baken på honom.
Idag testade jag om 92an som jag hade passade bättre. Den satt mycket bättre och Linus kunde röra sig mycket smidigare i den. Linus är 86cm lång.

Hur långa är era små och vilken storlek har ni? Har ni fler i större storlek?
Svar på tråden: Overallfråga

sist

Skrivet av  Myzan & Co
vi mätte Felix var 23/9 och då var han 83,5 cm.
han har stl 92 i de två overaller som han tagit över efter sin storebror.
till Vincent som var 92 cm lång den 13/7 har jag köpt två beg overaller i stl 98. han har även jacka+byxa i stl.104 som min mamma köpte på rean förra vintern.
på båda killarna sitter overallerna bra och det finns plats för att växa lite till.

jag tror du klarar dig med stl 92 hela vintern men mitt tips är att du har två overaller. det behövs så man kan tvätta osv.

kramar från oss
 

Hej Malin!

Skrivet av  Anna - Maria m Anton och Victor
Victor är 81 cm lång. Till honom så har jag overaller i storlek 86. Alltså lite större för Victor har 74/80 i kläder. Eftersom vi har Anton så har vi overaller i flera olika storlekar, som är efter honom. Om Victor var 86 cm lång så skulle jag tycka att storlek 86 var för litet så jag skulle ha en 92:a.
Kram på er!
 

även jag...

Skrivet av  Minifoot m Isac
har en storlek större i utekläderna över vintern. Isac är 81 cm lång. Han har två overaller i strl 86 för att kunna tvätta en och använda den andra, dessutom har han en dunjacka så att han kan stoppas ner i åkpåsen i barnvagnen men det är nog inte helt "nödvändigt" att ha en jacka om man har två overaller. Jag håller tummarna för att han inte ska behöva fler storlekar denna vinter, men det får jag lösa då i så fall.
 

Joel

Skrivet av  LottaO m Elias-99 & Joel 030408
är sisådär 84 cm lång. Han har 92 på overallerna. Allt från 80-92 på övriga kläder
 

Hallå..!!

Skrivet av  Marlene & Cecilia...
vi har till Cecilia stl.86 (reima) och hon var på 1½ års kontrollen 86 men denna är stor för henne och kommer gott och väl kunna ha denna hela vintern...

kram på dig, vännen..//
 

Nästan lika...

Skrivet av  Linn v33+Neo-01 & Ronja-03
fast Ronja mätte 87cm för en knapp månad sen. Hennes Reima är iaf oxå 86cm (ballongmodellen) och har gott om växtmån fortfarande! Den ska nog hålla hela vinern, såvida hon inte växer superdupermycket!!!

Det är så olika beroende på märke, hur stora overallerna är i respektive storlek! Det bästa är ju att testa på barnet. Antingen i affären eller köpa hem på öppet köp, prova hemma och ev byta sen... Olika barn är ju dessutom olika långa på olika sätt. Alltså en del har ju långa ben medan andra har lång överkropp. Så två barn som är lika långa kan behöva olika storlekar, även om det är samma modell och märke på overallen!

 

Vi kör med strl 92 på overallerna

Skrivet av  • Catharina -35.3 •
Ellen var 87 cm lång nu på 1,5-årskollen. Vi kör med 90-92 på alla kläder nu... förutom en del arvekläder e. Jonna som hon kan ha i 80/86 samt 86 fortfarande.

Hellre att overallen är lite stor, än lite liten, tycker jag. Denna i 92 bör hon ju kunna ha hela säsongen, känns bra att slippa köpa nytt i januari igen!

kram,
 

Hej!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Vi har strl 86 på overallen (PoP) och Clara är 81 cm, den är stor till henne och kommer räcka. Vi har även en tjock vinterjacka med inbyggd/avtagbar fleece tröja (PoP) och täckbyxor till den i storlek 86 så på så vis har hon dubbla uppsättningar och dem är mycket rymliga.:-)
Ha det gott!
 

88,5 cm

Skrivet av  Tina med Elias-03
för 1 månad sedan i alla fall. Elias har en i stl 90 som sitter bra nu men mest använder han tvådelade i stl 90 och 92. Han har även en overall i stl 92 som han inte har använt än. Jag kan ju säga att overallen i stl 90 sitter ganska precis på överkroppen, benen är dock för långa.
 

vi har stl 92

Skrivet av  Tiistla m Pontus
Pontus är 83 cm lång och jag var först ute efter en overall i stl 86, men just den overallen jag ville köpa var stl 86 slut så det fick bli 92. Den är lite stor och han rymmer att växa i den men för stor är den inte. Han kan röra sig bra i den och den sitter bra trots allt. Expiditen som hjälpte mig när jag köpte den klämde ju här o där när vi provade overallen i butiken o hon sa att vi inte skulle ta 86 om den hade funnits, det var 92 som gällde. Men alla overaller är väl olika sydda och kan skilja lite på längd och bred så det där får man nog prova sig fram till.
 

Hejsan!!

Skrivet av  My och Lucas
Lucas är 89 cm lång och han har strl 86 i sin reima tec och den är stooooor. tror nog att han kommer att kunna ha den under hela säsongen. Sedan har han ett ärvt set med jacka och byxa i strl 86. Det kommer från Lindex och håller på att bli för litet. Storlekarna på kläderna beror nog ganska så mycket på märket tyvärr.

Kramar
 

stl 86

Skrivet av  Elisabeth med Axel 28/4-03+3 till
är det på Axels Reimatec och den är stor tycker jag, han tar ett steg först och sen kommer overallen!
Vet ej hur lång han är, var på BVC sist i januari.....
Har en Pop stl 86 också som reserv,den är lite mer lagom,
kram,
 

Artiklar från Familjeliv