Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*älskar Elias* (blev visst långt)

Skrivet av Tina med Elias-03
Jag har en sådan där *älskar så mycket att jag dör dag* Elias har varit ett litet busfrö idag - en glad sådan. Vi var och hälsade på hans mormor i affären där hon jobbar. Elias är ju normalt mycket blyg och rädd när han inte är hemma. Idag lekte han kurragömma i kombination med jaga bland kläderna :-) När vi kom hem ville han inte sova middag utan ville leka lite. Efter ett tag ställde han sig och skakade i trappgrinden och ville upp på sitt rum. Jag frågade om han ville sova - ja sade han. Han lade sig bara i sängen själv och somnade :-) Imorse frågade han efter pappa (som var på jobbet) och letade efter honom under kudden på hans sida av sängen *gullunge*! Igår kväll så behövde jag byta blöja - då gick han själv och lade sig på handduken på golvet för att bli bytt på (brukar protestera annars). Sedan tar han sin gamla blöja och slänger den själv. En liten solståle har jag hemma idag! :-)

*kram* på er
Svar på tråden: *älskar Elias* (blev visst långt)

Vilke duktig kille

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
förstår din förälskele, barnen är så underbar och särskilt den här tiden!
Clara är också en riktig liten hjälpreda, numera vill hon jämt vara med vid matlagningen. Hon sitter brevid mig eller Nicklas i sin matstol och hjälper till att hälla i svamp i en burk som vi skurit, och häromdagen så hjälpte hon mig att baka.:-)
En framtida kock kanske?!

Men jag måste säga att jag är djupt imponerad att Elias gick och lade sig på handuken inför blöjbytet själv, kan du inte be han skriva ett inlägg till Clara och där berätta hur duktig han var och skriva att hon med ska göra så!!:-)
KRAM från oss
 

Härligt...

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03 + bf 15/2
med en solskenskille. Det är så charmigt när de ska hjälpa till att byta blöja. Alexander försöker ibland sätta på sig blöjan men förstår inte hur han ska bära sig åt. Det ser för roligt ut.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv