Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Reaktion på MPR? Kräkas?

Skrivet av Malin & Linus 030404
Råka lägga in det på VB-03 också men där får man knapt svar...

Idag på miniplasket så gnällde lInus lite mer än vanligt och sen när vi skulle svinga upp dem i luften på slutet (dörrarna på bussen...)så kräks han massa ner i vattnet. Uäck. Det var Linus första riktiga spya. Det roliga var att ledaren för gruppen ropar ut att han spydde pga för många kallsupar, han har INTE magsjuka! Hur kan hon veta det? Så dumt.

Hur troligt är det att det är en reaktion på sprutan som togs för en vecka sedan exakt? Kanske bara svalt för mycket klorvatten? Kan han ha kräksjuka?

Nu är han trött och mosig som alltid efter simningen så jag kan inte bedömma om han är sjuk.

Svar på tråden: Reaktion på MPR? Kräkas?

Det har jag inte

Skrivet av  Tina med Elias-03
hört att någon har gjort efter sprutan - fast alla reagerar ju olika. Reaktionen på sprutan "skall" komma mellan 5-10 dagar efteråt. Elias fick feber på dag 9 och hade feber i 2 dagar. Från dag 11-12 hade han prickar. I övrigt hade han inga symptom.

Jag håller tummarna för att det inte är kräksjukan! Elias var magsjuk i april och det var nog det värsta jag har varit med om.

*kram*
 

halloj

Skrivet av  Myzan & Co
det är troligt att han kräktes av bassängvattnet. mina killar blir ofta lite lösa i magen efter babysimmet och det beror nog på allt "gott" vatten dom sörplar i sig (ja, de dricker med flit *uäck*).

låter konstigt att han kräks av sprutan så sent liksom, men jag är ingen xpert såklart!

kanske kan du ringa BVC imon och höra med dom för säkerhets skull!

håller tummarna att han inte e magsjuk iaf,
kramar från oss
 

Jag tror...

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03 + bf 15/2
att det kan vara magsjukan Linus fått. Vårt dagis har haft jätteproblem med magsjuka i flera veckor då det bara går runt runt mellan barnen. Hör med BVC om du är orolig men att han skulle reagera så långt efter sprutan låter ju mindre troligt tycker jag.

Hur mår han idag förresten?

Kram
 

Hej

Skrivet av  Malin & Linus 030404
Jo idag mår han bra. LIte gnällig men det kan ju vara vad som. Så ingen magsjuka tack och lov!

Kram
 

Artiklar från Familjeliv