Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sjukstuga

Skrivet av Jennie med Clara + bf 26/6
var det här igen!!!
VAB:ar idag men egentligen är vi sjuka mer eller mindre hela bunten, men hade Clara varit frisk hade jag nog pallrat mig iväg till jobbet ändå, trots dunderförkylning!
De skrattar ju inte när man är hemma precis (jobbet alltså).

Vi är som sagt jätteförkylda (igen), vet inte vilken tur i ordningen, Clara var dessutom jättelös i magen hela dagen igår, idag är det bättre och nu sover hon.
Känns som att förkylningarna avlöst varandra sedan dagis-starten!

I lördags var vi på bröllop, trots snuviga näsor. Min bror och hans sambo gifte sig och det var verklgen vackert med ett vinterbröllop.
Deras två små barn var med i följet och de var alla SÅ FINA!!
Man längtar tillbaka till sitt eget bröllop när man är på någon annans på något vis. *Drömmer mig bort*.
Det var en jättetrevlig fest men vi bröt upp ganska tidigt (vid 21.30, vigslen var kl. 14.00) då vi inte var pigga och Clara var med hela tiden (sov under större delen av middagen).

Annars är allt väl med oss, jag börjar känna mig piggare igen (från graviditetströttheten) och Clara gör nya framsteg hela tiden, denna tiden i utvecklingen är ju helt underbar.
Nu ser vi fram emot julen med glädje, tiden går så fort nu tycker jag!

Var rädda om er och ha det gott!
KRAM från oss
Svar på tråden: Sjukstuga

En liten fråga.

Skrivet av  Annica m Simon 0006 & Sarah 0304
Hur får ni era bilder så bra i infot jag får bara en pytteliten.

Hjälp snälla!!
 

Hej!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
För att få större bilder krävs att man har en hemsida att länka till. Bilderna ligger alltså på vår hemsida och är länkade till mitt info. Hänger du med.:-)
 

ok. Tack

Skrivet av  Annica m Simon 0006 & Sarah 0304
Jag får väl försöka knåpa i hop en hemsida då...

 

Inte roligt att

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.30
vara sjuka :( Men tyvärr är det vanligt att barnen blir sjuka sitt första år på dagis och sitt andra levnadsår innan dem har hunnit bygga upp sitt immunförsvar. Hoppas ni alla blir friska snart! Vad roligt med bröllop, tur att ni ändå kunde gå och inte var alltför sjuka!

Ja julen längtar jag till och det skall bli sååå skönt att få vara ledig och slippa plugga m.m. Anders kommer även att vara långledig under julen, så skönt :)

Kram på er!
 

krya-på-er kramar från oss :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

usch då :-(

Skrivet av  Anna - Maria m Anton och Victor
Hoppas att ni kryar på er snart. Många krya på er kramar kommer här.
Kram på er!
 

Vad jobbigt

Skrivet av  Tina med Elias-03
att ni aldrig får vara friska. Vi har haft tur än så länge *peppar, peppar*. En gång har jag och sambon VABat hittills (sedan 1/10) och det var 1a veckan på jobbet!

*krya-på-kramar*
 

Tack snälla

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
för era kyra på mig hälsningar, de värmer!!!
Tyvärr är jag fortfarande sjuk och går här hemma alldeles själv och snörvlar.:((
KRAM från oss
 

Hur mår ni?

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03+bf15/2
Har ni kryat på er än? Visst är det skönt när den där värsta graviditetströttheten ger med sig. Vilken vecka är du i nu?

Kram
 

Hej Jeanette!

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
Tack för att du frågar!

Clara är frisk och är på dagis, det är det viktigaste (att hon är kry). Själv mår jag rätt blää men känner mig lite bättre idag.
Är superförkyld och blev tvungen att gå till doktorn igår då jag hade sådan värk i vänstra kinden/örat (bihålan), fick avsvällande tabletter och meddelandet om ett kraftigt virus, så nu vilar jag idag.

Jag är nu i v12 (11+4), känns fortfarande oerhört overkligt att jag skulle vara gravid igen. I morgon ska jag på inskrivning och det ska bli skoj och gör det hela mera verkligt!
Det är så annorlunda denna gången, man har verkligen inte tid på samma sätt och många gånger slås jag av tanken: "men vi ska ju ha barn igen, är det verkligen sant!".
Hoppas allt är bra och jag längtar tills UL som borde bli nu innan jul, får tid i morgon.

Hoppas allt är bra med er och den växnade magen och inte minst att Alexander är bättre!!
KRAM från oss
 

Artiklar från Familjeliv