Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ögoninflamamtion, snuvig och kräksjuk..

Skrivet av Erika med Emilia
..va det något mer? Nä.. tror inte det...
Eller jo förresten! Sa jag att det är ögoninflammation i BÅDA ögonen? Det är Emilia som är sjuk igen och Jonny är hemma och är sjuk han med. Inte samma sak som Emilia dock men iaf. Så jag har sjukstuga här. Men på onsdag MÅSTE jag till jobbet för på torsdag ska jag ha julbord och det är ju jag som fixar allt. Så jag hoppas inte att jag blir sjuk nu bara! *peppar peppar*
I natt spydde Emilia som en gris men nu verkar hon må mycket bättre tack och lov. Men det kändes lite som att det var väntat för på mitt jobb går det magsjuka så det är väl jag som dragit hem det. Suck.
Men hon är som sagt bättre nu och har fått i sig mat idag. Hon får stanna hemma imorn oxå så får vi hålla tummarna sen!

Hoppas det är bra med er andra.

*kramar*
Svar på tråden: Ögoninflamamtion, snuvig och kräksjuk..

krya-på-er kramar från oss :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Tack! :) *IMT*

Skrivet av  Erika med Emilia
 

Nej men...

Skrivet av  Jeanette m Alexander -03+bf15/2
stackars Emilia. Vad är det för bacilusker som hon tagit med sig hem. Hoppas hon kryar på sig snart.

Alexander skickar massor med cyberkramar till sin nättvilling.

 

*ler*

Skrivet av  Erika med Emilia
Tack! :) Kramarna behövs! Tyvärr är det nog inte bara hon som dragit hem massa baciller... utan även jag. Jag jobbar ju på dagis nu för tiden oc där går det kräksjuka så hon har nog fått lite av varje. På hennes dagis går det ögoninflammation. Och hon är så kännslig för ögoninflammation så man behöver bara säga ordet så får hon det! Suck, stackars liten. inte kul när hon vaknar på morgonen och inte kan öppna ögonen. Lite småpanik kan jag meddela!
Ha det bar och hoppas allt är bra med er!
*kramar*
 

Hej på er,

Skrivet av  Jennie med Clara + bf 26/6
kul att höra från er men mindre kul att lilla Emilia är så sjuk, måste vara hemskt att se sin lilla kräkas så *ryser*.
Hoppas hon kryar på sig snabbt och fadern i huset med för den delen.:-)
Lycka till med julbordet, måste vara en hel del att stå i gissar jag!?
KRAM från oss
 

Hej hej!

Skrivet av  Erika med Emilia
idag mår dom mycket bättre båda två så imorn kan jag gå till jobbet med gott samvete. \'ler* Men ska jag va ärlig så blev jag lite besvoken i morse när jag va tvungen att va hemma ännu en dag. Gillar jag mitt jobb eller? *ler lite*
Inte såååå mycket att fixa när dte är ett julbord till barn mellan 1½-3 år men ändå lite granna. Det ska ju iaf va lite att välja på oxå ska ju personalen känna att det är lite extra omtanke bakom maten. plus att man vill skapa lite mysstämning o så.
Men dte ska nog gå bra. Nu ska jag försöka inhandla en julskinka imorn bitti som inte är tok stor eller tok dyr! det blir en annan femma. Och färdigkokt ska den va oxå. ;)
Kram på er allihopa i er lilla söta familj.

*kramar*
 

Usch, usch!

Skrivet av  Tina med Elias-03
Hoppas ni alla mår bra nu!

*kram*
 

Jo då.. emilia och jag mår bra men...

Skrivet av  Erika med Emilia
..jonny har åkt på lunginflamation så med han e d väl inte sååå bra... hoppas bara att han är piggare till julafton!

\'kramar*
 

Artiklar från Familjeliv