Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

~~GOD FORTSÄTTNING~~

Skrivet av Jennie med Clara & magen bf 25/6
På er allihop!
Hoppas ni haft en underbar jul, det har vi.:)

Nu känns allt dock så litet då man hela tiden tänker på alla drabbade i SydostAsien, man kan inte förstå det fruktansvärda som hänt och tankarna finns hela tiden hos alla ensamma barn och alla andra med.
Känner att man här hemma kan göra så lite men vi skänker en penniggåva till Röda korset iaf.

Jag har en arbetskamrat som befinner sig på Sri Lanka med sin pojkvän, de beställde bara en stol och skulle bo runt där och komma hem lagom till nyår, hoppas innerligt att dem är i säkerhet!

Här hemma är det full rulle men vi mår bra!
Många KRAMAR till er, var rädda om varandra.
Svar på tråden: ~~GOD FORTSÄTTNING~~

Visst är det hemskt

Skrivet av  Caa+prinsen
Tänker på de där nere hela tiden. Fruktansvärt!

Känns ju lite futtigt och prata om vardagliga småsaker när så många människor drabbats så hårt.

Kram till er iaf
 

Ja det är riktigt otäckt det där..

Skrivet av  Erika med Emilia
.... vi har ett kompis par med son som är där. Dom har klarat sig oskadda men mår psykiskt dåligt. Vi har fått några mejl av dom där dom berättar vad som händer och det känns otroligt skönt att veta att allt är okej.
Jag kan knappt titta på tv eller läsa tidningarna utan att börja grina och varje gåbng jag får ett mejl av dom sprutar tårarna. Usch...

hoppas allt är bra med er alla iaf!
Här e okej. Jag o Emilia förkylda och jonny har som sagt lunginflammation.. men vi är alla på bättringsvägar!

\'kramar*
 

Det går nog inte

Skrivet av  Tina med Elias-03
att föreställa sig hur hemskt det måste vara där. Stackars männsikor! Det är som en tygnd som ligger över allt just nu tycker jag. Elias har fått ännu fler kramar än vanligt kan jag säga.

()
[]
[]
[] .... ett ljus för alla drabbade
 

Tack detsamma!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.34
Visst är det alldeles fruktansvärt, det tragiska som har hänt. Orkar inte se för mycket av det för jag bara gråter. Jag lider med alla dessa drabbade och har faktiskt skänkt pengar till Röda Korset, det minsta jag kan göra!

Här i Göteborg har dem ställt in Nyårsfyverkerier som dem brukar ha varje år och låter pengarna gå till katastrofen, vilket jag tycker är kanonbra! Bryr mig inte så mycket om fyrverkerierna när så många männsikor är skadade, saknade och avlidna :o(

Hoppas din arbetskamrat är i säkerthet!

Vi har för övrigt haft en härlig jul och Anders är ledig fram till den 10/1 så vi bara myser och umgås hela familjen :-)

Kram på dig!
 

Tack det samma...

Skrivet av  My och Lucas
men visst är inte jul och nyårskänslan den samma i år. Vi har tömt vår avdelning på patienter bäst det går, och igår kom de första asienpatienterna till oss. Många i vår personalstyrka åkte till thailand idag för att bistå med hjälp. Hade jag inte haft magen att tänka på så hade jag varit med på planet.
Mina tankar finns hos alla som på ett eller annat sätt drabbats.

Kramar
 

Artiklar från Familjeliv