Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er!

Skrivet av Jag & trollet 4/4-03
Som vanligt är det ju ett tag sedan. Vill önska er alla ett fortsatt Gott Nytt År! Hoppas att det blir mycket bättre än hur det gamla slutade. Jag lider med alla inblandade, men kanske allra mest med alla de barn som mist sina föräldrar.

Här hos oss börjar ledigheten lida mot sitt slut. Julia var första dagen på inskolning på dagis idag. Jag börjar jobba den 17:nde. Julia tyckte det var kul att träffa andra barn och brydde sig inte så mycket om var mamma var. Tror inte att det kommer att bli några större problem för henne. Det är väl snarare jag som skulle behöva lite inskolning på mitt jobb. Jag vet vad jag lämnade men vet inte riktigt vad jag kommer tillbaka till, är lite nygammalt med andra ord, nya barn och ny personal men samma lokaler.

Julias talutveckling har gått framåt med stormsteg, orden bara bubblar ur henne. Det mesta är väldigt klart och tydligt och lätt att förstå. Hon har dock ord som bara vi vet betydelsen på. Ett av dem är "ält" = leverpastej, sedan kallar hon sig själv för Dinne.

Julia älskar att bada och helst då i bubbelbadet. Vid sådana tillfällen åker kläderna av på fem röda och hon står där i bara mässingen. Hon är även duktig på att klä på sig själv men bara när hon själv vill. Ibland kommer hon med strumpbyxorna i handen, då har hon tagit bort byxorna sedan strumpisarna och sedan tagit på byxorna igen.

Julias favorit sysselsättning är att läsa böcker och titta på Molly Mus eller Nalle Puh på video. Om hon skulle få bestämma så skulle hon inte göra något annat på dagarna.

Ja, det var lite från oss.
Svar på tråden: Hej på er!

Kul

Skrivet av  Caa+prinsen
att se ditt nick här igen, det var ett tag sen.

Så ditt troll är duktig att prata *avis*
Prisse prins är en ljudkonstnär, men inte kommer det många ord ur honom som faktiskt låter som ord.

bada är han också tokig i, och nu får han plaska fritt så du må tro det blir blött i badrummet.

Hoppas allt går bra med jobbet och dagis och allt, själv ska jag vara hemma ett år till minst, så jag behöver inte bekymmra mig om sån än.

kram på er
 

Artiklar från Familjeliv