Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ska till familjecentralen idag och prata enskilt..

Skrivet av tunalexi med beatrice
hade tid förra veckan men kunde inte gå ifrån jobbet. Nu har jag tid vid 11 och kommer gå!!
Känns skönt att äntligen få prata ut lite själv......
fast nervös är jag!!
Svar på tråden: ska till familjecentralen idag och prata enskilt..

Det kommer gå finfint!

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf 24/5*2
Se till att prata av dig om allt som bekymrar dig och tänk på att de är där för att hjälpa och stötta!

Ska tänka på dig i snöovädret... :)
 

Lycka till!

Skrivet av  Mizen med Isac
Det kommer säkert gå bra!
Peppkramar skickas!
 

håller tummarna

Skrivet av  Monica
att det ska gå bra för dig kl 11.

Berätta gärna sen (om du orkar) hur det gått.

kramar
 

Det gick bra....TACK*

Skrivet av  tunalexi med beatrice
eftersom ni skickade sån styrka :-)
Pratade av mig massor att jag är helt hes nu. Perfekt när man sitter i en växel/receptin eller hur..hehe!?!

Vad kom vi fram til; En hel del...att nog nog gått vidare bra men att jag nånstans fortfarande vill ha honom tillbaka...om det är för att jag inte vill vara själv eller för att jag vill ha det lilla "familjelivet" åter eller är det för att jag faktikst fortfarande har känslor kvar?! Vet inte!
Vet helt ärligt inte! Kan inte hitta fram de känslorna så "rena" att jag kan förstå den och lita på dem.
Vi pratade om hur vi haft det innan, hur jag vill gå vidare, hur det har gått att försöka gå vidare hittills. Det var mycket "han sa" "jag sa" "han gjorde" "de sa" etc etc...mycket minnen och vad som hänt- istället för att se framåt. Jag måste se frammåt nu..det är ju det enda eller hur?! Tjänar väl inge till att jag gräver ner och grunna på det nu. Det hjälper ju inte mig att utvecklas och bli starkare...

Jag ska ta kontakt med honom. Träffas ensamma och prata ut om Vad som EGENTLIGEN hände. Hur fort det har gått och vart vi står nu. Klarar vi av att vara föräldrar på håll, klarar vi av att ta hand om lilla Beatrice 50/50. Fungerar det med jobb och annat. Hur tänker jag nu när vi faktiskt står med våra liv på varsitt håll. För en månad sen ungefär bodde vi under samma tak- i en familj. Inget om vem fel det är, varför det blitt som det blitt, varför han sagt si eller så...reda ut framtiden. Jag vill tala om att jag gör allt för att komma över tröskeln, lägga "oss" bakom mig och kämpa framåt. Att jag vill vara vän med honom men just nu klarar jag inte det. Jag blir ledsen när jag ser honom, mitt hjärta gör fortfarande ont att han inte finns kvar i Mitt liv. Vill tala om att jag klarar att vara själv även om det är tufft, att jag klarar att vara mamma även om man ibland känner att man inte orkar. Att jag klarar mig-men att jag inte riktigt kan släppa taget om allt Än. Måste ge mig mera tid. Måste respektera att jag inte klarar av nån annan relation än just för Beatrice och Bara sånt som rör henne.
Tror ni det fungerar? Tror ni han kan acceptera? Tror ni det är en bra ide..att jag vinner på det mer än förlorar. Jag vet jag kommer bryta ihop, jag vet att att jag inte kommer kunna säga ett ord utan tårar. Därför skriver jag nu. vill ha klart vad jag ska säga och ställa mig in på att INTE pratat emot eller varför varför därför varför.....

Ska dit igen på måndag själv och sen tillsammans på onsdag 1/12 (SHIT REDAN DECEMBER-ÅNGEST).

För er som orkar och bryr sig att läsa mer om snurriga liv...läs nästa inlägg om en mysig kväll med en underbar kille som spelade guitarr och sjöng tills jag somnade.....
 

En myskväll vid fel tillfälle kanske..(långt)

Skrivet av  tunalexi med beatrice
Hej..någon där?! Måste bara skriva av mig från mitt snurriga liv ;-// ;-))
I lördags kom en bekant (måste jag nog säga) över för att hjälpa mig att fixa lite hemma. Måla om m.m
Känner han yttligt genom en annan vän och har chattat lite med honom på msn. Go kille- inget annat!!

Målade hela kvällen och hamnade utmattade i soffan i var sin ände. Han tog fram guitarren och spelade och sjöng..kollade samtidigt lite på mtv.
Pratade massor om världsproblem, känslor, tjej/kille...ni vet typiska saker man irriterar sig hos..(jätte kul..kan bli ett helt inlägg bara det..)
Vid två, 02.00 gjorde jag mig sängklar. Mjukiskläder och sminklös....fniss! Bäddade till han på en säng i vardagsrummet och la mig själv på soffan.
Det här är inte en sån person som jag attraheras av, en som är intressant på "det" sättet men Faaaan vad jag känner behov av närhet, kärlek, ömhet och bara kunna känna sig så betydelsefull...att nån faktikst kanske vill gosa och mysa med Just mig.
Parantes: är ju att han helt klart är och/eller blev intresserad. Han kollade på mig med "sånna" ögon ni vet...berömde hur söt jag var när jag sov eller blundade som jag gjorde Innan jag somnade..hehe*
Hur fint hår jag har....WOW! Ni som vet hur jag har det nu kan ju förstå den allmäna förvirringen. Att någon annan här ligger i sängen nedanför och bara kolla på miiiiiiiig!!!! Gillar det han ser!!! Ger komplimanger!! Vill kanske mer....!!!

Inget hände och Inget kommer hända!!!
Det är inte rätt tid för någon, speciellt inte en kille att komma in i mitt liv just nu. Jag behöver vara själv, hitta tillbaka till mig själv och som sagt som inlägget ovan- reda ut allt med pappan så vi kan gå vidare på ett bra och rätt sätt!?!
Men jag var väl värd att få njuta, bara lite lite lite lite lite.....?! Kändes helt overkligt, konstigt och Jäääätte ovant men mysigt och fint och trevligt!
Jag är inte galen.....hehehe!! Fick känna att jag fortfarande lever och är med i leken........
KRAMAR TILL ER...som läser...om det nu är nån. SUCK*
 

Hej!

Skrivet av  Mizen med Isac
Jag tillhör den nyfikna sorten, så jag har läst båda dina inlägg *ler*.

Så klart du är värd lite uppskattning och ömhet, det är väl inga fel med det?! Det är klokt av dig att försöka ta det lugnt och reda ut allt gammalt innan du kastar dig in i nästa förhållande, men dina känslor är helt ok!!!

Vad roligt att få läsa att du har haft en mysig kväll, även om livet i övrigt är tufft just nu. Bra att du kom iväg till familjecentralen och får hjälp att reda ut tankarna om Beas pappa, er relation och få hjälp att tänka på framtiden.

LYCKA TILL OCH VARMA CYBERKRAMAR, du är stark och du är den bästa mamma Bea kan ha!!!
 

Man måste låta sig bli beundrad ibland...

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf 24/5*2
För ärligt talat - finns det något som känns bättre för egot?

Och att bara sitta och prata om allt och inget, helt förbehållslöst... jag kan nog inte tänka mig något bättre!

SJÄLVKLART är du med i leken! Jisses, du är ju rena ungdomen än :)

Och skönt att allt gick bra på familjerätten. Och din idé - bolla den vidare du! Du kan ju bara få ett nej, eller hur? Och vem vet, kanske finner han inom sig en vrå där han inser att ert uppbrott var allt annat än "rätt" att kanske både du och han behöver prata ut om vad som egentligen hände för att kunna gå vidare och kunna kommunicera som folk när det gäller er dotter.

Ha det gott nu!
 

Vad du är stark!!!

Skrivet av  Fuksen m Tilde
tänk att kunna motstå en beundrare i det läget -förstår att du måste vara svältfödd på egokliande -en medalj, tjejen!!!!

Men njut av allt rart du fick höra -och kom ihå att ta åt dig! Du är precis så fin och beundransvärd!!!

Skönt oxå att det gick bra med familjecentralen idag. När du orkar tror jag ett sånt snack vore bra. Håller tumme för att ni får till det!
Kram!
 

Artiklar från Familjeliv