Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vilken overallstorlek har era barn?

Skrivet av Monica
Jag köpte en overall på h&m igår i stl 86, visst blir det lagom?

Han har en lånad overall i stl 80 och ett 2delat set i stl 86.
Jag vet inte hur lång han är, han var 79 cm sist men det var när han var 15 månader.
Svar på tråden: vilken overallstorlek har era barn?

Neo har en

Skrivet av  Johanna m Ella & Neo
overall i strl 80 men den börjar snart vara på gränsen, fast de vi har är rätt stora i storlekarna. Hoppas att vi slipper köpa nytt i år och att han kan ta över Ellas nuvarande (strl 92) nästa år. Neo var 85 cm på 18-månaderskontrollen.

Den passar säkert bra, annars kan du väl byta?
 

92 här

Skrivet av  ÅsaL
86 från HM är för litet för min plutt.... Speciellt om det är overall. Tvådelat så hade han kunnat haft byxorna *L*
Men han var ju 83 cm vid 15 månaders och jag ska mäta honom om några minuter..
 

86 blev för liten...

Skrivet av  Cecilia m becke o elis
och Becke kunde inte längre resa sig upp när han ramlade utan låg bara som en strandad val och råmade. Tyvärr var storebrors avlagda strl 98, så vi fick införskaffa strl 92
 

I valet och kvalet...

Skrivet av  Nelle m Jonathan 030611 & bf 14/4
Vi köpte en overall på KappAhl i storlek 92 till min lilla plutt. Den förra är en begagnad 86:a som börjar bli alldeles för tajt.

Nu kan vi inte bestämma oss om vi ska behålla den eller byta till en mindre storlek. På överkroppen är den ganska lagom men benen är alldeles för långa. Just nu lutar det ändå åt att behålla den. Förhoppningsvis kan han ha den nästa år också, det lär ju aldrig gå med en 86:a.
 

Vi fick köpa...

Skrivet av  Åsa m Tildegumman+bf 17/4
... stl 98! Hon har korta ben och lång överkropp så 92 satt helt perfekt just nu men det är ju lång vinter så hon behöver ju overallen i februari oxå. Tilde var 83 cm då hon var 15 månader, ska bli spännande till veckan att se hur mycket hon växt, då är det dags för 18-månaders kontroll
 

Linnea har...

Skrivet av  Miia m Linnea 0305 & Tim 9806.
92 i sin. Jag kan tänka mig att det skiljer i storlek mellan modeller och märken. Tjejen i butiken där jag köpte Linneas overall sa att man ska kunna ta ett rejält (typ 10 cm) grepp i grenen när de har overallen på. Rörlighetsmån ;-)

Linnea var 80cm lång för tre veckor sen. Jag hoppas hon ska kunna ha sin overall hela säsongen. Vill inte köpa ytterligare en.

Lycka till!

P.s Hur är det annars med allt?
 

jo tack Miia

Skrivet av  Monica
Det är bra med oss. Idag var jag ock köpte julkappar, bla till barnen.

Nu sover jbåda barnen jag sitter här själv i lugn och ro, ska ta mig en koppte och en chokladbit.
Jag är lite ledsen för min mamma med familj skulle kommit hit förra helgen men det blev inget pga snöovädret.
Till denna helg kom de inte heller fast de tänkt, de är förkylda och har för dåliga vinterdäck för väglaget.
Suck jag känner mig ensam med mamma och all släkt 17 mil bort.

Tack för du frågar, kram
 

tror 92

Skrivet av  verne m. vera
den är rätt stor i alla fall, men damen i butiken sa, att så ska det vara. Och det stämmer nog iom att de sitter mycket ner och behöver det extra tyget då.
 

Testa med "grentaget"

Skrivet av  Phia m Viktor
Viktor är ganska så lång så vi har fått köpt stl92.

Mitt tips är att testa "grentaget". När overallen sitter på ska man kunna ta ett rejält tag av tyg i grenen, en helhand med tomt tyg ska man kunna ta tag i(hoppas du förstår). Detta för att de ska kunna sitta och röra sig i overallen annars blir de som stela michelingubbar.
 

Arvids overall...

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
...är i stl 86, och den är stor. Han var 84 cm på 18-månaderskontrollen. Jag tror att storlekarna varierar något alldeles väldigt mellan olika märken. T ex har Arvid en pyjamas av märket Fixoni, och den är 2 storlekar större än alla hans andra kläder men är nästan för liten.
 

Stl 86

Skrivet av  Klara m Luna
Luna har en PoP storlek 86. Den är rätt stor på henne nu, men hon ska ju kunna växa i den hela vintern.
 

Vilka Jättar ni har..

Skrivet av  Sofia m Pamela
Strl 74 fick jag köpa till Pamela...i vanliga fall har hon 74-80 beroende på plagg men PoP overall är så stor i storlek (hon kunde fortfarande få på sig förra årets overall i st 62, men då var den lite trång och hon kunde inte röra sig så bra).

Grentestet hade jag däremot inte hört talas om.. IIh jag ska testa nu när jag går ut med Indra...
 

tack för alla svar

Skrivet av  Monica
Jag köpte ju en overall i stl 86 som han har provat 1 gång. Prislappen sitter kvar så jag kan byta den, tror jag gör det i veckan.

Nu fick han kallelse till 18 månkollen på torsdag, då får jag veta hur lång han är.
 

PÅ kollen...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...så ber du BVC-tanten att kolla hans kurva och tala om hur lång han (antagligen) blir i mars, dvs slutet av säsongen. Köp overall efter den storleken så räcker den hela vintern.
 

Artiklar från Familjeliv