Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ännu en 18-mdrs. koll

Skrivet av verne m. vera
Såhär några veckor efter den förra. Denna gången kom vi så långt så dom mätte och vägde i alla fall. 91 cm och 11 ½ kg - tyvärr hade damen gått ner ett halvkilo sen förra gången, så det blev ingen vaccinering nu heller, utan vi fick en ny tid nästa fredag ;)

The continuing story alltså.

Vera har varit rätt sjuk senaste veckan - jättedålig i magen och knappt att hon har ätit något. Men ingen feber och nästan inget kräks. Fast hon verkar må bra igen nu, men är fortfarande lite mat-kinkig.
Svar på tråden: Ännu en 18-mdrs. koll

Oj vad lång hon är!

Skrivet av  Mizen med Isac 030519
Värst vad lång hon har blivit. Isac tror jag var mellan 80-85 ckm vid senaste kollen (men väger betydligt mer).

Det är väl inget konstigt med viktnedgång när man har varit så sjuk?! Hoppas hon snart blir piggare igen!
 

Krya på sig kramar till Vera

Skrivet av  ÅsaL
Hoppas matlusten kommer tillbaks kommer snart tillbaks!!
Lång tjej du har, men det är ju såååå fint med långa tjejer. Min lille är ju 87 cm och får alltid höra att han är så lång, så jag kan bara ana vilka kommentarer du får
 

Ståtlig tjej!

Skrivet av  Ullis med Nils (och 3 gossar till!)
Hoppas att hon snart kryar på sig!
Nils går också upp lite dåligt och vi skall på extra viktkoll i jan. för att se att han går åt rätt håll.
 

Vilken lång tjej!

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Arvid prickade medelkurvan för pojkar på sin 18-månaderskontroll, han var exakt 84 cm.

Jag hoppas att Vera blir bra i magen snart!
 

Jo lång

Skrivet av  verne m. vera
är hon kostaterade vi i dag, när vi träffades med alla från mammagruppen för första gången på många månader.

Hon är nu bra igen, tack som frågar, och har ätit stora mängder buckabacka idag (pepparkakor) och en rejäl lunch. Så det finns goda hopp om fredagens spruta :)
 

Artiklar från Familjeliv