Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hjärtat bankar...

Skrivet av hjärtat bankar...
Hej!

Jag behöver lite råd. Är singel sedan en tid tillbaka. Har kontakt med en kille som jag bara känner litegranna. Vi pratar på messenger nästan varje dag. Ibland lite flöritgt. T.ex så ska ajg spela på en konsert i stockholm om två veckor. Han ska också dit och föreslog att vi skulle dela på hotell och gå ut och käka men med gilmten i ögat så menar han nog inte allvar. han har hittat en tjej som han dejtar och jag ger honom råd hur han ska göra.. Han är så mån om hur jag mår och har stöttat mig så otroligt mkt med att bara finnas där nu när jag känner mig ensam, Vi har samma drömma och mål i livet men jag vet inte om han bara vill vara kompis eller om han är beredd att utveckla det här. Hur ska man veta om någon flörtar med en eller bara är en kompis??? har ju glömt bort hur man gör?? Hur ska jag göra för att visa honom att jag är lite intresserad utan att skrämma bort honom om han inte vill??

snälla kärleksexperter,,, hjälp mig!!
Svar på tråden: hjärtat bankar...

Jag är ingen expert

Skrivet av  hillevi med elliot 030420
Men jag tycker att du ska ta det lugnt och försiktigt. Gå ut och ät en bit mat och känn efter hur det känns. Att han dejtar en annan tjej är ingen bra signal. Åtminstone inte om han fortsätter med det sedan ni har träffats. Du är värd någon som bara har ögon för dig. Kram och lycka till/
 

inte heller nån expert...

Skrivet av  tunalexi med beatrice
men jag tycker du ska ge gärnet och testa lyckan. Är han intresserad kommer det märkas...är han inte märker du det mä och då blir det ju sport i att se om du kan omvända han till att Bli intresserad..fniss*
Nädå jag vet inte! Han måste ju skriva så för att pika lite...så skulle jag tolkat det. Kommer ni chatta mer?! Försök lirka..försök få så att det är han som frågar om ni seriöst ska dela på hotell m.m
Eller så gör du som jag, chansar och frågar rakt ut. I mitt fall blev det besvarat och om inte annat skulle ni får er årets skratt och kunna skämta om det som vänner. Tror inte han blir skrämd. Inte om han själv "vart med i leken" om man säger!
Go Girl!!! "Håller tummarna"
 

Artiklar från Familjeliv