Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Eget rum?

Skrivet av Tina med Ellen-00, Erik-03 & Eskil(?)-04
Undrar om några har fått eget rum än? I så fall, hur funkar det? Erik blev storebror i slutet av november så nu har vi två spjälsängar i vårt rum och tanken är att han så småningom ska överta storasysters rum vägg-i-vägg med vårt och hon ska få ett annat rum.
Svar på tråden: Eget rum?

Eskil? *l*

Skrivet av  Fuksen m Tilde
har ni namnångest?! Eller hur ska vi tolka frågetecknet efter Eskil... *l*

Iaf, Tilde har eget rum sedan i höstas ngn gång. Funkar toppenbra.
Vi gjorde som så att när det blev för trångt med Tilde mellan oss (spjälsängshatare av stora mått...) flyttade hon till en 1.05 resårmadrass på golvet mellan vår säng och väggen.

När vårt nya sovrum blev klart, flyttade vi ut och Tilde blev kvar. Från första dag har hon glatt sagt "tildes rum" om det och trivs toppenbra.
 

Ja, det har vi!

Skrivet av  Tina med Ellen-00, Erik-03 & Noname-04
...eller rättare sagt jag har namnånget *s*
 

Arvid har eget rum

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Vi flyttade från lägenhet till hus i februari förra året, och då fick Arvid eget rum. Han sover i sitt rum den första delen av natten, sen hamnar han i stort sett alltid hos oss. Så leker vi lite i hans rum, byter blöja och så. De flesta leksakerna har vi dock på bottenvåningen, så Arvid är inte jättemycket i sitt eget rum. Men han vet helt klart att det är hans rum!
 

Har haft eget rum sedan han var 7 månader

Skrivet av  ÅsaL
Dock väljer han själv hur mkt tid han vill vara i det :-) Sover hos oss gör han oftast halva natten iaf..
Me han ÄÄÄÄÄÄLSKAR sitt rum och är där inne och myser med sina gosedjur, och ska helst av allt somna i sin egna säng om han får bestämma.
Jag tycker det är jätteskönt att Ludde har ett eget rum med hans grejer, känns mer strukturerat. Rummet stod klart redan när han var i magen, och jag kommer nog göra samma sak för bebisen i magen, dvs göra klart allt och sen flytta in h*n runt 6 månader.
 

Isac har eget rum

Skrivet av  Mizen m Isac -03 + bf 15/7
Han var ca 1 år när han fick eget rum. Isac har alltid sovit i sin egen säng (förutom när han har varit sjuk). Sedan han fick eget rum har han sovit mycket bättre på nätterna. Tidigare vaknade han av att vi öppnade sovrumsdörren, så det fungerar alldeles utmärkt nu!!!
 

Artiklar från Familjeliv