Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

oj vad min sover länge mot era barn

Skrivet av ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
en sån sömntuta jag verkar ha...han sover ju bort hela sitt liv ungen :-)...

Han sover från ca 19.30.07.30
Lägger han igen vid ca 12.00-12.30 nångång,,lite olika.
och han sover och sover och sovert tills vi får gå n och väcka han kl 16.00

En gång lade jag han redan kl 11.00 för jag skulle hämta Tova på dagis och slippa asa med honom.
Han sov ända till 16.00 ändå...jag fick väcka han den gången med??!!!

helt otroligt...han sover ändå bra om nätterna med...12 timmar varje natt utan och vakna en endaste gång.

Är det verkligen bra och sova så här mycket som min gör?...det kan väl inte skada honom på nåt sätt??
Svar på tråden: oj vad min sover länge mot era barn

Vilken sömntuta!

Skrivet av  Malin m. Gabriel-99 & Nellie-03
Men efter vad du berättat om "busiga bebben" så är han nog helt slut efter några timmar av utforskande och behöver den där sömnen mer än väl ;)! Passa på att njuta av lugnet!

Malin
 

Sover han lika mycket....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi-97)
på dagis? För han går på dagis vad jag har förstått....

Tänk vad jag skulle få en massa gjort om Emma sov så mycket. ;)
 

Han är ju bara på dagis

Skrivet av  ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
08.30-11.30 så han har aldrig sovit på dagis...och jag tror inte han hade sovit där så bra som han gör härhemma
 

Då är han helt slut....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi-97)
med andra ord, när han kommer hem. Sov han lika mycket innan han började på dagis?
 

Han är ju ledig 2 dgr i veckan

Skrivet av  ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
han går bara mån, ons, tors på dagis...men han sover lika mycket de andra dagarna då han är ledig.
Han sov ännu mer innan han började dagis...då sov han en stund på förmiddagen och en på eftermiddagen men det gick ju inte sova på förmiddagen när han började dagis...
 

Men

Skrivet av  Malin
var är han när du hämtar Tova på dagis?
 

oftast följer han med

Skrivet av  ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
men vissa dagar orkar jag bara inte ta med honom så jag lägger han lite tidigare och så får han ligg här hemma själv medans jag hämtar honom.

Men vi bor så nära skolan (granne) så jag har babyakten med mig dit så jag kan höra honom.
Och 3 dgr i veckan är han ju på dagis så då hämtar jag honom först vid ca 11.15, sen går vi till Tovas dagis och hämtar henne så hon är därifrån 11.30...sen går vi hem och jag gör mellanmål till dem. Lägger Viggo runt 12.00-12.30...sen sover han tills jag väcker honom kl 16.

 

medans jag hämtar HENNE

Skrivet av  ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
inte honom....om ni såg felet jag skrev i översta meningarna *s*.
 

Lämnar honom själv???

Skrivet av  Malin
Det var modigt!? Skulle jag aldrig göra, ens med babywatchern. Hu så hemskt om barnet vaknar och man inte är där! Min 1½-åring klättrar dessutom ur sängen.
 

Jag har babyvakten..

Skrivet av  ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
så jag hör om han inte sover så det är ingen fara. Och jag vet att han sover minst 3 timmar frammåt.
För det tredje så klättrar han inte på sin spjälsäng...
Och sen så bor vi som sagt granne med skolan så det tar max 1 minut och gå in där, 3-4 min innan vi är ute igen och 1 minut hemmåt. Inte så länge jag är borta...

Jag vet dock folk som har lämnat sina barn hemma utan babyvakter.....för och gå en fem-tio minuters promenad till syskonens dagis.
DET skulle jag aldrig göra.....
 

och skulle min mot all förmodan

Skrivet av  ~Linda~ -2.5 av 25-30 kg
börja klättra ur spjälsängen så får han inte ha nån spjälsäng längre men jag hoppas det dröjer länge. Och när han har vanlig säng så skulle jag inte våga lämna honom sovandes i huset själv trots att jag bara är borta 5 min med babyvakten....
Jag har koll på läget ska du veta, jag är livrädd att nåt ska hända mina barn, jag är överbeskyddande när det gäller dem. Blev det efter Loke dog... Så det är ingen risk att jag skulle äventyra nåt här.

Tova klättrade aldrig någonsin på sin spjälsäng och hon låg i den tills hon var 2 1/2 år.
 

Artiklar från Familjeliv