Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Till Birgitta..

Skrivet av Lisbeth, m Tove -01 bf okt 03
har skrivit svar på ditt inlägg ang språktest längre ned på sidan..

GLAD PÅSK
Svar på tråden: Till Birgitta..

Hej själv!

Skrivet av  Birgitta
Tack för påminnelsen! Jag hade nog inte tittat därnere annars!

Läs mitt svar ocså!
 

Ser....

Skrivet av  Birgitta
...att Du väntar fler i höst!

Grattis, Lisbeth!

Håller tummarna!

Vi ska också ha en till i höst. Det blir den fjärde...
 

Ja, grattis ni oxå..

Skrivet av  Lisbeth
det var inte meningen att jag skulle använda den där signaturen, där jag talar om "bf okt -03" jag brukar bara använda den inne i ankomstgruppen, och här bara skriva Lisbeth, men det halkade med.. När väntar ni ert barn?? Om allt går bra så kommer vår lille/lilla i oktober.. Jag drabbades av ett sent missfall i v 15 i höstas så jag kan inte riktigt koppla av ännu..

 

Vår nya bebis...

Skrivet av  Birgitta
kommer i november.

Jag var på inskrivningen igår, men jag kommer faktiskt inte ihåg datumet, dels för att jag är osäker på alla datum och dels för att det ändå blir kejsarsnitt och det blir ju två veckor tidigare. Jag gissar att det blir i slutat av oktober eller början av november.

Tänker Du mycket på barnets hörsel?

Vi har gjort det otoakustiska emmissionstetstet på de båda andra som spädbarn.

Den här gången tänker jag inte så mycket på det, eftersom Fredrik så gärna önskar sig ett hörselskadat syskon. Han känner sig ensam i familjen.

Lycka till!
 

Nej, tänker inte så mkt på det..

Skrivet av  Lisbeth
och oroar mig inte för vad det skulle bli, om barnet skulle bli dövt,hörselskadat eller hörande för vi vet ju att det ordnar sig vilket som.. Det viktiga för oss är att barnet är friskt och vi ser inte hörselskada/dövhet som någon sjukdom eller något handikapp ( Det ÄR ett slags funktionshinder men en lindrig sådan jämfört med vilka andra handikapp/funktionshinder det finns) Vår dotter Tove har inte genomgått någon hörselundersökning utöver BOEL-testet.. Vi såg tidigt att hon hörde bra, man blir nog mer observant på sånt när man själv är döv.. Jag kan förstå att Fredrik känner sig lite ensam, det gjorde jag också under min barndom.. Jag önskade så att jag skulle få åtminstone nån kusin som också var döv men så blev det aldrig.. Nu tänker jag inte så mycket på det men det är klart att det blir lite trist ibland vid familjesammankomster, men jag har tur, min syster och mamma är väldigt duktiga på att teckna och så har jag min man som är hörande men också duktig i teckenspråk så det går ändå..
Om allt går som det ska så blir det också ev snitt vid min andra förlossning.. Tove kom ut genom akut kejsarsnitt så fostrets tillväxt ska följas, blir det ett stort barn den här gången också så är sannolikheten stor att det blir snitt..
 

Artiklar från Familjeliv