Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lisbeth kanske Du kan hjälpa...

Skrivet av Birgitta
Hej Lisbeth!

Jag tipsade Karin nedan om boken "Lita på mig - jag vet", där hörselskadade barn och ungdomar berättar själva om sina upplevelser.

Karin undrar vem som skrivit boken och det kommer inte jag ihåg. Vet Du vem som skrivit den och hur mar får tag i den?

Du kanske har fler boktips till föräldrar med hörselskadade barn?
Kram
Svar på tråden: Lisbeth kanske Du kan hjälpa...

Kanske jag kan hjälpa till....

Skrivet av  Jojjo
Hej!
Jag är ny här, är själv hörselskadad sedan födelsen (min mor hade röda hund när hon väntade mig).
Och jag har suttit och läst era inlägg om allt möjligt.
Den här boken kan beställas via SIT.SE. En mycket bra bok!!

Jag själv jobbar med hsk och döva barn och det är så spännande att jobba med deras utveckling.
Ni ska veta att ni gör det bästa ni kan med era barn!!

Ni får gärna fråga mig om olika saker när det gäller talspråket, teckenspråket, attityder osv osv.

Ha en bra dag! (lite trist att det regnar....)
 

Som Jojjo skrev

Skrivet av  Lisbeth
så kan man beställa den boken från www.sit.se.. Dock tycker jag det är lite snårigt att hitta där så jag beskriver lite här nedan hur man lätt hittar fram..
knappa på "läromedel för målgruppen", sen väljer man "döva oc hörselskadade" sen på en ram ska man klicka på läromedel igen, och sen på butik, skriv i sökrutan Tro på mig - jag vet sen hittar ni boken, och kan göra er beställning..
Sen finns det en till bok som heter "ung och hörselskadad" av Rolf Knutsson, han har intervjuat flera barndomshörselskadade som nått vuxen ålder och den boken kan också vara bra att läsa.. Den är utgiven av Folksam 1993, jag är lite osäker var man kan hitta den boken men vänd er till HRF på www.hrf.se och fråga någon där.. Lycka till..
 

ung och hörselskadad

Skrivet av  glenn
kan man köpa genom www.ungahorselskadade.com mvh glenn
 

Hej...

Skrivet av  Jojjo
Ja man kan beställa via UH men de beställer sen via SIT ändå så...

Ha en bra valborg!
 

ung och hörselskadad

Skrivet av  pappa som bryr sig
är gjord med samarbete mellan folksam och unga hörs. och det är en bra hemsida man kan beställa material från och tittar man närmare på sidan till studentnätveket så kan man verkligen se hur det fungerar för unga hörselskadade runt om i landet vilka problem dom har och hur dom löser det mycket läraktigt för oss föräldrar eller hur mvh glenn
 

Artiklar från Familjeliv