Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej

Skrivet av maria
jag har två barn som är hörselskadade och som går integrerade i vanliga klasser.de är 12 och 8 år och vi låter de själva bestämma om de vill gå i vanlig klass eller hörselklass så länge vi ser att det fungerar bra i skolan ändå.det jag undrar är om ni har några förslag hur man ska få dem intresserade av kontakter med andra hsk förutom när de träffar de andra som går integrerat i klass.vänligen maria
Svar på tråden: hej

brevvänner

Skrivet av  glenn
Hej Maria många utav hörselskolorna och dövskolorna låter sina klasser skriva brev till varandra därigenom får dom ett bra kontaktnät och lär känna kompisar från hela sverige så har våran dotter gjort och ett annat tips är att sätta in en annons i unga hörselskadades tidning rabalder eller varför inte bli medlem i uh eller någon annan förening dom brukar fixa lite kollo på sommaren tex. fhdbf i stockholm har det jag vet ej vilken ort ni bor närmast hade jag vetat det hade jag kunnat hjälpa till ännu bättre om ni går in på fhdbf.a.se sök länkar så finns skolorna där med sina adresser sen är det bara och skriva ett brev till dom klasser i samma ålder som dina barn brevkompis sökes sen är det hela igång mvh glenn
 

Artiklar från Familjeliv