Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Glenn!

Skrivet av Birgitta
Det fanns inga svarsnivåer kvar, så jag börjar om.

Visst vet jag att ju mer man engagerar sig desto
roligare blir det. Jag tycker att vi har nästan bara kanonkontakter inom allt som har med hörselskadan att göra, skola, specialpedagog, andra föräldrar, lekgruppen för hörselskadade barn som går integrerat, kurser och allt annat vi gått på ..

Men när vi gick med i föreningen i Uppsala blev vi uppringda av en tant som berättade om vilka bekymmer de hade i föreningen och hon bad om ursäkt att ingen ringt oss på flera månader. Suck. Det gjorde ju inte att vi rusade dit direkt.

När vi var nya var det ingen enda en som kom fram och sa hej, vi fick själva går runt och fråga vem som var vem och presentera oss förstås. Sen satte sig de som har barn som delar taxi till Manilla och fikade...

Vi är engagerade i allt som rör barnen och vi är med i varenda kommitté och utskott på dagis och i skolan, så arbetsskygga är vi inte.

Men man dras ju till det man uppfattar som kul och bort från det som inte alls välkomnande.

Men en dag kommer turen till oss att vara med i styrelsen och då ska jag ta tag i det jag lovar!
Svar på tråden: Hej Glenn!

hej

Skrivet av  glenn
jag har sett på denna sidan hur mycket jobb och slit du lägger ned du skulle kunna vara en resurs för föreningen hos men det är som du säger man skall ta uppdraget när man känner sig mogen för det men jag tycker att du skall säga vad du tycker på eran förenings öppna möten så dom verkligen kan göra något åt den kritik du har på föreningen för jag tycker det är fel att ringa och tjata på folk det gör att folk blir rädda för att vara med på akteviteter så får det inte bli så lycka till och ställ inte upp förän du känner dig mogen för det du kanske har varit och tittat lite hur fhdbf.a.se det kanske vore något för er att vara med i dom har mycket teater för barn och dom bryr sig om hela familjen skulle vara skojigt att höra om det är bara jag som har fått den känslan men det blir en liten väg att åka för er men jag vet att dom har medlemar från rätt så långt håll har träffat folk från södertälje där och även från uppsala ha det nu så bra och gå inte in i något för tidigt för det tar några år att komma över den chock som det blir när man får reda på att ens barn är hörselskadat för oss tog det nog två år innan man började tänka framåt man har ju andra barn i familjen att tänka på också det var därför det var så bra med simskolan i våran förening alla våra barn har gått i den nej nu är min rast slut på återseende mvh glenn
 

Artiklar från Familjeliv