Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hallå

Skrivet av Chiquita
Hejsan!

Har skrivit på öronbarn och fick rådet att skriva här.
Inlägget är kopierat.

Jag har en dotter på 4 år.
Hon har varit sen med talet och det resulterade i att vi började undra om hon hörde dåligt.
Hon har haft massa öroninflammationer.
På BVC hörselkontroll visade resultatet att hon inte hörde så bra.
Okej, tänkte jag, vatten i öronen, rör och allt blir bra. Fick vänta ca 3 månader på en tid hos örondoktorn.
Fick genast agg mot honom. Min Snutta ville inte ligga ner utan sitta i mitt knä när läkaren skulle titta i öronen. Det fick hon inte, för han såg bättre om hon låg ner.
Jag började prata med Snuttan om hur det skulle gå till när läkaren avbryter mig med orden:
Nu får du komma och lägga dig, det är många som ska komma in här och kommer du inte nu får du få en ny tid.
Givetvis slog min dotter bakut.
Skäms för att berätta att jag höll fast henne, men jag ville inte vänta ytterligare tre månader.

Efter detta var det dags för hörseltest. Tack och lov var det en go tjej som höll i det.

Efter det fick vi vänta tills vi blev inkallade på nytt till läkaren.
Han tittade på mig och sa:
Ja, hon har ett konstruktionsfel i örat.

Sen bara var han tyst och vi fick ställa frågor om hur trummhinnorna såg ut, vilket öra som hon hörde dåligt på, hur det andra örat fungerade osv.

På vår fråga om vad som händer nu fick vi svaret att vi ska bli kallade till våren då ny kontroll ska ske.

Så nu sitter vi här med tusen frågor surrande i skallen.
Vill höra med er om vad som händer, vad det finns för tester osv osv.
Ska sedan ringa till öron, kräva en ny läkare, men jag känner att jag vill ha lite kött på benen.
Tacksam för era tankar och svar.
Svar på tråden: Hallå

Hoppas...

Skrivet av  Birgitta
Du orkar vänta, tänkte skriva mer, men han en liten bebis som vill ha sin mamma nu!

Förstå precis alla Dina frågor och det är hemskt när de blir hängande i luften.

Vi har testat alla barnen med massor med olika tester, vet att jag har berättat tidigare om flera av dem (titta längre ner bland gamla inlägg).

Nu vill min lilla bebis (som förrästen hörselskadad ha sin mamma). Skriver mer en annan gång...
 

Artiklar från Familjeliv