Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ngn av er som har sina barn på uoxen eller intreg

Skrivet av lp73
hej en stilal undran bara .. har 2 hsk barn varav den yngsta e 11 mån o vi nu sitter o funderar på dagis .. intregerat (där det finsn personal som kan lite tsp ) eller uroxen vattnets avd för hsk m talad svenska som första språk ..

e själv hsk o har gått intregarad o i hörselförskola .. men e intressrad av att veta om ngn av er har barn på uroxen el på annat stälel som kan berätta lite hur det e där känenr t men inte så mkt .. skall på stuidebsök senare men vill ändå veta liyte här om det e ngn som har barn intregarat hur det funkar .. för er el på uroxen som sagt gärna vattnet avd ..

så man har lite o fundera på inför dagis/ dagmamma
val ..

laila
Svar på tråden: ngn av er som har sina barn på uoxen eller intreg

Integrerad förskola för oss...

Skrivet av  Birgitta
Hej! Svårt dilemma, det fröstår jag.

Vi valde integrerat, mest för jag nog inte riktigt förstod hur hörselskadad vår kille faktiskt var.

Hur som helst gick det bara bra på dagis, men problemen kom i förskoleklassen, då hanitne hörde vad kompisarna sa (men annars var vi nöjda med det skolan gjorde för honom).

Vi valde hörselklass nu när han började ettan och har fått tillbaka vår glada kille!

Skriv och berätta hur Ni gör! Lycka till!
 

tack för ditt svar birgitta

Skrivet av  lp73
kul o se att nån svarade:) lovar o skriva hur det blev med valet sen .. just nu e vi inne på intregrat efetrsom hone så liten än o skall förmodligen börja dagis t feb mars .. el nåt sånt 4-5 tim per dag i början efetrsom jag komemr plugga flexibelt o kan vara hemma mkt osså .. vi e mest inne på intregrat av vissa skäl pga det e så långt o pendla för henne some så liten t ett specdagis .. o pga flera av barnen som bor i omrd i henens ålder skall börja på ett nära dagis o föräldrarna vet om både mina barns hsk o min .. o sen finsndet en personal påd et dagiset som känenr mej sen tidigare o ngr som känenr pappan då hans stora pojk gick där .. så det känsn lite trygagre ev byter vi när det e dgs för förskola .. ja min stora tös går intregrat i vanlig klass me 15 elever i en friskola just nu men skall byta t hässelholm i vår ev om det inte funkar i den andra skolan som hons kall prova( intregrat) .. hörselklass e mest inen på henens sida pga hon inte hänger me riktigt i eneglska o sånt just nu .. får se hur det blir .. hon gick även intregrat i dagis förrut o har testat spec förskola t henen då me men det funkade sämre .. så me de erf har jag mkt tankar på intregrat för den lilla osså ..

men skriver framöver hur valet blev o hur det funkar:)
 

Håller tummarna för att det ska bli bra!

Skrivet av  Birgitta
Hej igen!

Hoppas att Ni väljer rätt! Man kommer ju ändå aldrig att få reda på hur det hade blivit om man gjort på ett annat sätt.

Håller tummarna och ser fram emot när Du berättar hur det går! Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv