Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnvagn + att teckna

Skrivet av Susanne med Douglas 030122
Hejsan!
Hör inte hit egentligen eftersom vår son är hörande, men jag frågar här eftersom många av er har erfarenhet av teckenspråk.

Det är så att vår son, 15 månader, har ett kromosomfel dit språkstörning hör. Många av barnen lär sig aldrig att prata och vår son ger inte många ljud ifrån sig och säger absolut inga ord. Han har precis börjat visa intressa av att kommuniciera med oss. Vi har nu i samråd med barnhabiliteringen börjat med teckenstöd.

Min fråga handlar om barnvagnar. Vi har en Brio duo och använder sittdelen till den, men den är så tung och klumpig och jag skulle vilja ha en mindre och lättare sittvagn/sulky eller liknande till honom. Visst, det finns jättemånga att välja på men jag har ett STORT krav. Jag vill att vår son ska sitta vänd mot oss (antingen alltid eller en sån vagn där man kan flytta styret). Såna vagnar verkar inte växa på träd precis! Någon som har ett tips på en bra vagn?
Vill ju ha en sån vagn så att jag kan teckna med sonen och kunna avläsa hans ansiktsuttryck. Det betyder ju så mycket i hans kommunikation.

Hur gör ni som tecknar när ni är ute med barnvagnen?

Hoppas på många tips!!!!
Tack på förhand!
Svar på tråden: Barnvagn + att teckna

Ett tips!

Skrivet av  Fia, Emma0101 och Linnéa 040219
Vad gäller barnvagn så kan du väl fråga på barnvagnssnacket? Berätta om kraven och varför så kommer de hjälpa dig. Det de inte vet om barnvagnar därinne är inte värt att veta:0) Finns din vagn ngnstans iv ärlden så kommer de tipsa dig om den!
Lycka till!
 

Tyvärr..

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
fick jag endast ett svar på barnvagnssnacket och skulle ju gärna vilja ha lite alternativ. Kan ju alltid ställa frågan där igen. Vem vet alla kanske var ute i solen just den dagen jag frågade och nu ligger min fråga så långt bak att ingen ser den mer.
Tack för ditt svar!
 

Jag har aldrig tänkt på..

Skrivet av  Lisbeth
vilket vagnmärke som skulle vara det bästa, jag har bara köpt begagnade vagnar, och bara haft det kravet (förutom att vagnen ska vara i gott skick) att mina barn ska kunna sitta vända mot mig.. jag tecknar med mina barn när vi är ute och går.. (är själv döv och har hörande barn..) ibland om det är bra väglag så kan jag gå och teckna samtidigt men ibland får jag stanna vagnen för att kunna säga det jag vill säga.. kanske det finns nån vagn som skulle vara perfekt, men det är inget som diskuterats bland mina döva vänner..
Lycka till med ditt vagnköp..
 

CARENA

Skrivet av  Anna med Maja 030520
heter vagnmärket, kommer inte i håg modellen. Finns på barnenshus. Jag och fler har skrivit under "Utvecklingshämmade barn", kolla där.
Kram och Lycka till.
 

Artiklar från Familjeliv