Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej!

Skrivet av Malou med Ville
Hej Malou heter jag. Har skrivit här lite nu och då. Har en kille som är född feb. -03 alltså snart 2 år och en storebror som blir 4 år också i februari. Läser här ofta men har inte presenteratr mig ordentligt. Bor på landet med min man och våra två barn. Jobbar men har just nu jullov. Wilmer har haft öroninfektion och ätit pencillin i två omgångar. Slutade i onsdags med kur nr. 2 men hade feber igen idag. Tror inte det är sant men blev övertalad av våra svärföräldrar att åka iväg på en kväll på tuman hand med maken. Ville var ändå go och glad när vi lämnade honom. Nu sitter jag dock här med ångest. Våra "vänner" som ville att vi skulle följa med ut för att det var verkligen länge sedan som vi var ute tillsammans, lämnade oss på utestället kl,. 23.00 och ville åka hemm till sina barn. Har full förståelse för detta men vi hade tidigare gjort upp att de skulle sova över hos oss i stan.. Hade jag vetat detta hade jag överhuvudttaget inte tagit någon drink utan också åkt hem tidigt, men vi hade sedan länge planerat att vi skulle gå ut tillsammans och ha roligt eftersom det var så länge sedan som vi sågs. Blev som sagt mer eller mindre övertalad av våra svärföräldrar att åka och när vi sedan går ut så säger de att de ska hemm medan vi har lång resväg och måste mer eller mindre stanna kvar i stan. De blev hämtade av hennens svärföräldrar medans vi blev kvar. Just nu så längtar jag bara hem så jag håller på att storkna efter min lill skrutt som åter igen inte mår bra. Fy för sådana vänner eller är jag knäpp som tycker att de är väldigt egoistiska.

Kram Malou
Svar på tråden: hej!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv