Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vattkoppor hos kompis...snabbt svar om ni har lust

Skrivet av Mrs Anderson med Matilda
skulle ni hälsa på?
tänker liksom att det är ju lindrigare att få när barnen är små och varför inte? tänker jag dumt eller? 9 av 10 får ju det ändå?
Svar på tråden: Vattkoppor hos kompis...snabbt svar om ni har lust

alla tycker olika verkar

Skrivet av  Åsa med Klara
det som ,experter alltså men jag kan säga som så här att min sambo hade det vi trettio års ålder och jag ryyyser bara av att tänka på det!!

jag vet inte -hinner ni var hemma och ta det lugnt ett tag så varför inte -så resonerar jag .
 

jag skulle

Skrivet av  Therese m. Tilde
inte ha åkt dit. Lite för att "låta naturen ha sin gång" och låta Tilde bli smittad när hon nu blir det.

Så hade JAG gjort. Men vet inte om det är det rätta svaret, för dig.
 

Jag skulle

Skrivet av  Siv m. David 030813
ha åkt dit... tänker som så att det nog är bättre att han får det nu än senare. Men så är jag ju hemma ändå i vilket fall... behöver ju inte stanna hemma från ett jobb som jag inte har.
 

går att vaccinera sig...

Skrivet av  Annelie med Nathalie-00 & Emilia 16/7-03
mot vattkoppor. det har jag gjort nu i somras. Tänkte att eftersom vi har små barn så kommer väl de att få det snart, och sen får jag det oxå. (jag har alltså inte haft det)

Jag skulle nog ha hälsat på om jag kännt att det går att vara hemma från jobbet just nu och att det är ett bra tillfälle.



 

Jasså!

Skrivet av  Uschi
Jag har haft frågan uppe på min VC. Vi har något som heter vaccin direkt. De säger att jag inte får vaccinera mig. Onödigt typ tycker de. Fast det tycker inte jag!

Var bor du?
 

Martin och Matilda

Skrivet av  Anki med M & M
hade vattkoppor innan jul. Det gick rätt så bra. Det började med feber i 2 - 3 dagar ungefär, och kliande prickar förståss. Tog nog ca 2 veckor allt som allt.

Jag skulle nog gå, om jag visste med mig att jag kommer ha tid att vara hemma om ca: två veckor. (inkubationstiden)

Sen finns det ju alla möjliga sägner om hur vida man får bältros av vattkoppor eller inte. Den senaste är att man INTE får bältros av vattkoppor, utan det ligger latent i kroppen (bara om man haft vattkoppor som barn förståss) och kan uppkomma när som helst.

Lycka till i valet och kvalet...

mvh
 

Ang sägner

Skrivet av  Eva-Lotta & Edvin
om hur det smittar har smittskyddsstyrelsen bra inbformation om det. Mina killar hade vattkoppor i våras och var rätt dåliga båda två så jag läste allt jag kom över:)
 

Artiklar från Familjeliv