Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ang. att märka kläder

Skrivet av Tekla med Ronja 17/7
är det någon som provat de lapparna som man kan stryka fast. hur många tvättar sitter de kvar?

är de som man syr fast bättre, trots det lite extra böket att sy?
Svar på tråden: ang. att märka kläder

tydligen...

Skrivet av  Mrs Anderson med Matilda
så sitter de inte så där jätte bra har jag hört.

jag använder klädstämpel och tycker att det är sååååå smidigt. sitter som berg i tvätten också. enda nackdelen med stämpel är typ i tjockstrumpor men dom kan man ju märka för hand eller med en liten namnlapp som man har stämplat namnet på
 

Har bara försökt

Skrivet av  Selma m 2 barn
att få bort dem från en del ärvda kläder och då sitter de som berg minsann, men annars vet jag inte, använder själv märkpenna.
 

Alltså

Skrivet av  Helena med Ellen
mina lappar har börjat ramla av. De strök vi fast i oktober. Det enklaste och det som fungerar bättre är att skriva med märkpenna tycker jag. Nu skriver jag i alla plagg, jag stryker bara i dem som det inte går att skriva i.

 

Har en hel drös...

Skrivet av  LenaH m Michelle-01 & Tove-03
..med såna namnlappar....*suck*...för mig ramlade de bara av och det blev för mycket jobb..jag kör numera med märkpenna...
 

Märkpenna!

Skrivet av  Bibbi m Juni 0307 + 3 söner
Har provat allt och märkpenna är helt oslagbart tycker jag!
Har lappar som jag sätter fast med taggits (på tex strumpor, vantar), men de ramlar av ibland. Sy fast är jobbigt, men hållbart.
Stämpeln var svår att pricka in på lapparna och torkade för fort.
 

Märkpenna på tvättlappar

Skrivet av  Susanne med Viggo 030721
I många kläder man köper finns det till och med rader att skriva namn och telefonnummer på på tvätt- eller storlekslapparna. Jag har inte sytt eller strukit fast något utan bara skrivit namn på de lappar som redan finns fästa i plaggen. Går jättefort och de sitter garanterat kvar och stör inte plaggens funktion. Strumpor och sockor är inte märkta, men hittills är alla kvar och skulle någon försvinna så är det inte hela världen.

mvh,
Susanne - som gärna gör det enkelt för sig
 

tack för svaren och tipsen (imt)

Skrivet av  Tekla med Ronja 17/7
.
 

Artiklar från Familjeliv