Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God Morgon!

Skrivet av Sassa med Nils-03 + Semlan v.28
Grått, regn och blåsigt utanför fönstret. Uschabuscha.

Idag ska vi ha stor vindsröjning här. Det är ju helt galet vad skit man samlar på sig och inte gör sig av med utan bara ställer upp på vinden. Det ska tömmas idag, köras till Myrorna och till tippen. Niklas och svärfar ska hålla på hela dagen förhoppningsvis.

Inatt har vi sovit på våra resårmadrasser på golvet. Niklas skruvade isär vår säng igår, den ska iväg nu. Den är så sliten och dan att vi ska köpa en ny fin säng är det tänkt. Lika bra att passa på att bli av med den idag när vi har släp.

Vi har blivit godkända av den nya värden, men vår värd hör inte av sig vilket är extremt störande! Han har haft våra bytes-papper sen strax efter jul och jag har lämnat två meddelanden till honom men han har inte ringt tillbaka. Det stressar oss oerhört eftersom vi varje dag kommer närmare önskad flyttdag (31 jan) och man lätt går och inbillar sig att något är knas med bytet och det inte kommer gå igenom..

Annars är det bra här. Magen växer, Semlan mår bra. Var en sväng till förlossningen i förrgår då jag hade sån molvärk hela dagen, och jag hade UVI utan att veta om det. Nu käkar jag penicillin i alla fall. Nils fick en tjej-kusin i torsdags också. Så det blir verkligen tätisar av samma kön i familjen. Nils första kusin Axel är ju bara 6 månader äldre än honom, och den här lilla tjejen blir ju bara tre månader äldre än vår Semla.

Det var lite från oss här. Har inte skrivit på så länge, tänkt göra det men det kommer alltid något annat emellan... :-)

Kram på er och ha en fin lördag!
Svar på tråden: God Morgon!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv